• ۱۳۹۵/۰۸/۰۸ ۰۰:۲۰:۰۴
  • در طراحی و دکوراسیون داخلی مجتمع اداری
  • توسط argan2
  • بازدید: 1244
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۶/۰۸/۱۳ ۱۲:۰۸:۱۳
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف
دفتر مرکزی اپل

دفتر مرکزی اپل

 

به گزارش ارگان معماری: شرکت اَپل‏ یک شرکت چند ملیتی آمریکایی است که در زمینه ی طراحی و ساخت لوازم الکترونیکی و نرم‌ افزار کامپیوتر فعالیت می‌کند. این شرکت در شهر کوپرتینو در ایالت کالیفورنیا، واقع در دره سیلیکون کشور آمریکا توسط استیو جابز، استیو وزنیاک و رونالد وین تاسیس شد.


استیو جابز در طی سخنرانی سال 2011 خود در حضور شورای شهر کوپرتینو، اظهار داشت: "این ارزانترین راه برای ساخت چیزی نیست ، در این پروژه هیچ شیشه ی یکپارچه ای وجود ندارد ، ما فرصت این را داریم که بهترین ساختمان اداری دنیا را داشته باشیم ، من باور دارم که دانشجویان معماری برای دیدن این ساختمان خواهند آمد."

دفتر مرکزی اپل

امروزه شرکت اپل به دلیل تولید سخت افزارهای نوین و دارای طراحی صحیح شهرت جهانی دارد. از محصولات سخت ‌افزاری و نرم افزاری این شرکت می‌توان به آی پاد، آی مک، مک بوک، آی ‌فون، آی تونز، آی لایف، آی ورک و سیستم ‌عامل مک OS اشاره نمود. در کنار این فعالیت ها شرکت اَپل در حال خلق یک مجتمع جدید و عظیم برای دفتر مرکزی خود در شهر کوپرتینو می باشد. مجتمعی که برآورد هزینه ی آن چیزی بین 3 تا 5 میلیارد دلار تخمین زده شده است. مسئولیت اجرایی این پروژه به شرکت فاستر و شرکا داده شده است و تلاش بر سر این است که تا سال 2016 این پروژه به بهره برداری برسد.

اما بیشتر از هزینه های شایسته ای که برای انجام این پروژه لحاظ شده، جمله ی استیو جابز:

"sky-high requirements for fit and finish"

که به عنوان افسانه ی تکنولوژی یاد می شود در این پروژه خود نمایی می کند؛ پروژه ای با 2.8 میلیون فوت مربع مساحت و دایره ای یکپارچه از جنس پانل های شیشه ای مقعر 40 فوتی. این دفتر دارای چهار طبقه می باشد که کف این طبقات با موزاییک سیمانی مرمر نما و سقف آن با بتن صیقل خورده پوشیده شده است. اگر چه انتقادهایی به طرح بلند پروازانه ی دوناتی شکل این پروژه شد، اما استیو جابز برای ساخت چنین بنایی که از نظر کارکرد و ظاهر به خوبی محصولات شرکتش باشد پا فشاری می کرد.
 
دفتر مرکزی شرکت اپل

شرکت اپل

دفتر مرکزی اپل

این دفتر که شبیه به سفینه فضایی نیز به نظر می رسد، گنجایش بیش از 12000 کارمند را دارد. سالن لابی این مرکز با 1000 صندلی، پارکینگ چهار طبقه ای، مرکز تحقیقات و دیگر بخش های این مجموعه نیز توسط شبکه ای زیر زمینی به هم متصل می باشند، طوری که از بیرون قابل مشاهده نیستند و توسط حدود 6000 درخت مخفی شده اند. همچنین در طراحی این مرکز، برای اینکه مصرف انرژی به صفر برسد، از 700000 فوت مربع سلول خورشیدی که توان تولید 8 مگاوات برق را دارا می باشند استفاده شده است. 

دفتر مرکزی اپل

برای دیدن ادامه تصاویر به گالری رجوع کنید

ارگان معماری دنیای اطلاعات معماری 


اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.