• ۱۳۹۵/۰۵/۱۲ ۱۴:۴۰:۰۲
  • در طراحی معماری رستوران
  • توسط argan2
  • بازدید: 1641
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۶/۰۷/۲۷ ۲۰:۱۰:۴۳
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف
رستوران بنکیو

رستوران بنکیو

 

رستوران بنکیو

به گزارش ارگان معماری: آقای نادر تهرانی، هر طرح داخلی را فرصت مناسبی را برای پیاده سازی تکنیک ها و روش های نوین ساخت آن طرح، فراهم می سازد و آن را به مانند ورزشی برای عضلات که تجربه معمار را به چالش می کشد، می داند.

رستوران بنکیو

نادر تهرانی، معمار و شهرساز ایرانی تبار انگلیسی، مدرک معماری خود را از مدرسه طراحی روآیلند و مدرک طراحی شهری را از دانشگاه هاروارد دریافت نمود. وی بعدها در همان دانشگاه مشغول به تدریس شد و با "مونیکا پنس" ونزوئلایی، مدرس معماری آشنا و شرکت "آفیس دی. اِی" را تاسیس کردند.

رستوران بنکیو

رستوران بنکیو

رستوران فرانسوی بنکیو (BANQ restaurant)))فرصت مناسبی را برای این دو معمار در به کارگیری از تکنیک برش سی.ان.سی (((CNC)فراهم آورد. این رستوران در قلب تجاری شهر بوستون آمریکا قرار گرفته و در واقع سالن 450 مترمربعی بانک "سیوینگ پنی" را که بنای آن متعلق به سال 1917 است و مدت چندین سال متروکه شده بود را به خود اختصاص داده است.

رستوران بنکیو



رستوران بنکیو به دو بخش تفکیک شده، بخش مجاور خیابان واشنگتن که به بار رستوران و سالن پشتی که برای سالن غذاخوری تجهیز شده. در بازدید اولیه از سالن، گروه طراحی عناصر سازه ای و سیستم های تاسیسات وضع موجود سالن را فرصتی برای رستوران و آن را دست آویزی برای ایجاد سقف پوششی دانستند که جدا از امکان چیدمان متنوع فضا، به لحاظ کارکردی، آکوستیک و زیبایی نیز تاثیرگذار باشد. از این رو 168 باریکه چوب درخت "فان" که با استفاده از فن آوری سی.ان.سی در اندازه های مختلف برش داده و در فواصل مختلف از 10 سانت تا 20 سانت توسط بست های استیل به صورت موازی در راستای طولی رستوران نصب شده اند. این سقف در کل فضای رستوران حرکت کرده و ریز فضاهای رستوران را به هم مرتبط کرده است، در میانه مسیر پر افت و خیزش ستون ها و عانصر سازه ای و تاسیساتی و همچنین انبار رستوران را هم در برگرفته است. کف سالن غذاخوری از جنس چوب بوده و به این ترتیب از کفپوش مسیرهای ارتباطی متفاوت شده است.

رستوران بنکیو

برای دیدن ادامه تصاویر به همراه پلان ها به گالری رجوع کنید

ارگان معماری دنیای اطلاعات معماری

 

اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.