• ۱۳۹۵/۰۶/۳۰ ۰۰:۲۰:۰۰
  • در طراحی معماری مجتمع تجاری
  • توسط argan2
  • بازدید: 1947
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۶/۰۸/۱۱ ۱۹:۱۲:۵۲
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف
تالار شهر بیلبائو

تالار شهر بیلبائو

تالار شهر بیلبائو

به گزارش ارگان معماری: محل جدید تالار شهر بیلبائو در سن آگوستین (San Agustín) واقع در کشور اسپانیا و در مقابل نمای پشت کاخ نیوباروگو (Neobaroque Palace) است که در سال 1892 توسط گروه IMB Arquitectos به سرپرستی خواکین روکوبا Joaquin Rucoba
طراحی شد.
تالار شهر بیلبائو

در این تالار، برای افزایش ارتباطات و بهبود دسترسی ها، سعی شد تا مردم را بیشتر درگیر کنند و لذا فضاهای عمومی که در حکم یک میدان کوچک بودند را ایجاد کردند.

تالار شهر بیلبائو

کل تالار به دو بخش تقسیم شده و سعی بر آن بوده تا حد امکان از تناسباتی استفاده شود که مقیاس انسانی داشته باشد و عابر پیاده از آن لذت ببرد. در طراحی داخلی تالار هم از مبلمان قابل انعطاف استفاده کردند تا در طبقات مختلف، انواع مختلفی از دفاتر، مکان های کاری و محل های استراحت را به وجود آورند.

تالار شهر بیلبائو

از نقطه نظر بهبود محیط زیست، استراتژی ها و اقدامات مختلف برای افزایش کیفیت محل کار و به حداقل رساندن مصرف انرژی و تولید گازهای گلخانه ای CO2 به تصویب رسید.

 اما نمای متفاوت این تالار، پاسخی به درخواست تابش خورشید است. پوسته ای که قابلیت تعمیر و نگهداری و تنظیمات را به خوبی دارد. سیستم های روشنایی مصنوعی هم با توجه به میزان دریافت نور طبیعی از محیط ، سطح درخشندگی متفاوتی دارند. در کل می توان گفت امکانات استفاده شده در تالار شهر بیلبائو با حداکثر استاندارد های بهره وری، طراحی و ساخته شده است و ترکیبی به صرفه حتی در مصرف آب  دارد.

اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.