• ۱۳۹۵/۰۵/۰۷ ۱۴:۲۰:۱۱
  • در طراحی معماری مجتمع تفریحی
  • توسط argan2
  • بازدید: 1145
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۶/۰۷/۲۶ ۲۰:۱۸:۰۵
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف
استخری به نام بی نهایت

استخری به نام بی نهایت

 

استخری به نام بی نهایت

به گزارش ارگان معماری: اگر ترس از ارتفاع دارید فکر شنا در این استخر را از سر بیرون کنید. این استخر که "بی نهایت" نام دارد بر روی سقف SkyPark که دهانه سه هتل مجلل است واقع شده و در نوع خود یکی از بزرگترین استخرهای جهان است.

استخری به نام بی نهایت

سطحی که این استخر بر روی آن قرار گرفته از برج ایفل هم طویل تر است. مجتمع تفریحی Marina Bay Sands Hotel در سنگاپور قرار دارد. این مجموعه که شامل یک هتل لوکس، کازینو، مرکز خرید، موزه هنر و علوم، ۶ رستوران با سرآشپزهای معروف جهان، دو غرفه نمایشگاه شناور، دو سالن تئاتر، سینما و یک پارک شنی به همراه استخر در ارتفاع 200 متری زمین می باشد که بدینوسیله سه برج ۵۷ طبقه ای هتل توسط پارک آسمانی به یکدیگر متصل شده اند.

استخری به نام بی نهایت

این پارک آسمانی 340 متر طول دارد و ظرفیت 3900 نفر را دارد که ارتفاع این پارک از زمین 191 متر است و 250 نوع مختلف درخت و 650 نوع گیاه در آن قرار دارد. مساحت این پارک برابر با مساحت سه زمین فوتبال است و استخری به طول 152 متر را در خود جای داده است.

استخری به نام بی نهایت

دیواره های این استخر به گونه ای طراحی شده اند که گویا در آسمان شنا می کنید. این استخر لبه ندارد و دور تا دور آن حوضچه قرار دارد که آب استخر در آن سر ریز می شود. با اینکه به نظر می رسد که آب استخر از لبه های آن به پایین می ریزد اما در واقع این آب به داخل محفظه ای می ریزد که بعد از آن دوباره به داخل استخر پمپاژ می شود.

استخری به نام بی نهایت

این استخر سه برابر اندازه ی یک استخر استاندارد است و بنابراین بزرگترین استخر رو بازی است که در ارتفاع 200 متری از سطح زمین ساخته شده. جالب است بدانید ورودی این پارک برای مسافران و توریست ها مجانی است اما برای ساکنان سنگاپور 70 دلار است. هزینه ساخت این مجتمع تفریحی 8 میلیارد دلار (به همراه قیمت زمین) بوده و سرمایه گذار اصلی آن، شرکت Las Vegas Sands آمریکا است.

استخری به نام بی نهایت

 

برای دیدن ادامه تصاویر به گالری رجوع کنید
اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.