• ۱۳۹۶/۱۲/۰۱ ۱۸:۰۰:۰۰
  • در مقالات معماری
  • توسط admin
  • بازدید: 1225
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۶/۱۲/۰۱ ۱۷:۳۹:۵۵
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف
موضوع پایان نامه

انتخاب موضوع پایان نامه کارشناسی معماری

پایان نامه معماری

رای مثال باید از خود بپرسند موضوع انتخابی به‌اندازه کافی قابل‌توجه است؟ و‌ یا این‌که به‌اندازه کافی گسترده است؟ یا در مورد واقعیت پذیری پروژه از خود سؤال بپرسند.

این فرایند می‌تواند دلهره‌آور باشد، زیرا این تصمیمات عواقب بسیاری دارد؛ گاهی اوقات انتخاب موضوع می‌تواند دلیل اصلی موفقیت و شکست یک پایان‌نامه باشد. دانشجویان با توجه به عوامل متعدد و نزدیک شدن به مهلت تعیین‌شده، دست به تصمیم‌گیری می‌زنند که بعداً از انتخاب آن پشیمان می‌شوند. هشت راهنمایی برای کمک به انتخاب آگاهانه در مورد این موضوع وجود دارد:


1- شجاعت برای انتخاب موضوع عمومی


پایان نامه معماری

انجام پایان‌نامه در مقطع کارشناسی تفاوت بسیاری با پایان‌نامه مقطع کارشناسی ارشد و دکترا دارد و مهم درک ارتباط نتیجه آن با برنامه درسی است. کار در سطح تحصیلات تکمیلی و‌ یا دکترا معمولاً برای شناسایی "خلأ در دانش موجود" در مورد یک موضوع و یک پیشنهاد اصلی برای پر کردن این خلأ است اما انتظارات از یک دانشجوی دوره کارشناسی کمتر است. این به این معنی است که شما نیاز ندارید مانند یک دانشجوی کارشناسی ارشد یک نوآوری داشته باشید. انتخاب یک موضوع عمومی ساده و اجرای تمام دانش یاد گرفته در دوره خود بر روی آن موضوع می‌تواند یک کار خوب باشد.

2- انتخاب موضوع موردعلاقه خود


پایان نامه معماری

به علت اینکه دوستان شما موضوعات مختلفی را انتخاب می‌کنند، این سال را به‌تنهایی باید سپری خواهید کرد و لپ‌تاپ، کتاب و قهوه وسایلی است که با آن‌ها سروکار دارید. حواس شما ممکن است به یک آهنگ یا کلیپی در یک سایت پرت شود. انتخاب موضوعی که به آن علاقه‌مند هستید این اطمینان را به شما می‌دهد که برای انجام کار خود که درنهایت به یک پروژه بزرگ منجر می‌شود، باانگیزه باقی بمانید.

3- انتخاب حیطه کاری کوچک



پایان نامه معماری

بسیاری از دانشجویان وسوسه می‌شوند که موضوعات بسیار گسترده‌ای را انتخاب کنند که انجام آن‌ها در کوتاه‌مدت تقریباً غیرممکن است. یک روش آن است که دانشجویان با یک موضوع ساده شروع کنند و در صورت وجود شرایط مناسب، مسائل پیچیده‌تر را به آن‌ اضافه کنند.

4- تشخیص‌کاری که به‌خوبی می‌توانید انجام دهید

هر دانشجو دارای مجموعه‌ی منحصربه‌فردی از مهارت‌ها و توانایی‌هایی است که آن‌ها را از طریق تجربیات و پیروی از علایق خود به دست آورده است. هیچ‌کس در همه‌چیز خوب نیست. درک بی‌قیدوشرط از ظرفیت‌های خلاقانه و فنی و محدودیت‌های آن‌ها، به شما این امکان را می‌دهد تا موضوعی را انتخاب کنید که به بهترین وجه از تخصص شما استفاده کند.

5- وجود ادبیات کافی در مورد موضوع

پایان نامه معماری

پروژه پایان‌نامه قبل از شروع فرآیند طراحی نیاز زیادی به خواندن و تجزیه‌وتحلیل دارد و منبع اصلی اطلاعات مرجع برای دانشجویان مقطع کارشناسی معمولاً مطالعات و تحقیقات موجود است. بنابراین منطقی است که موضوعی را انتخاب کرد که مقدار قابل‌توجهی مطالعات پیشین در این زمینه وجود داشته باشد. در دسترس بودن چنین چیزی به شما توانایی تجزیه‌وتحلیل، مقایسه، نتیجه‌گیری و به‌کارگیری یک پیشنهاد آگاهانه را می‌دهد.

6- برابری بین علم و هنر

پایان نامه معماری

دانشجویان معماری با احساسی کردن پایان‌نامه خود، گور خود را می‌کنند. بااین‌وجود زمانی که به پایان‌نامه به‌عنوان نقطه اوج یک برنامه چندساله که ریشه در هنر و علم مهندسی ساختمان دارد توجه می‌شود، سخت است که آن‌ها را سرزنش کرد. اما ضروری است موضوعی انتخاب شود که تعادل این دو را داشته باشد. اگر موضوعی بسیار انتزاعی باشد، ممکن است برای داوران پی بردن به درک دانش آموزان از مسائل ملموس سخت باشد.

پروژه پایان‌نامه مهم‌ترین بخش نمونه کار شما به‌عنوان یک فارغ‌التحصیل معماری جویای کار در صنعت و یا پذیرش برای تحصیلات تکمیلی است. انتخاب موضوع، منعکس‌کننده علاقه و یا تجربه شما در یک موضوع خاص است. بنابراین زمان انتخاب یک موضوع پایان‌نامه، باید سعی کنید که برنامه‌های خود را با  آینده نزدیک هماهنگ کنید. حتما به این موضوع توجه خاصی داشته باشید که تعیین کننده روند و مهارت شما در آینده شغلی شما محسوب می شود.

8- داشتن هدف برای حل یک مشکل واقعی در جهان

پایان نامه معماری

درحالی‌که نظرات گسترده‌ای در مورد نقش ایده‌آل معماری در جامعه وجود دارد، یک توافق عمومی وجود دارد که کار معمار چگونه می‌تواند بر تکامل جامعه تأثیر بگذارد. در دنیایی که با مسائل بی‌شمار جدی مانند تغییرات اقلیمی، رشد جمعیت و توزیع نامناسب از منابع روبرو است، به نفع دانشجویان جوان معماری است موضوعی انتخاب کنند که حداقل حل یک جریان اجتماعی و محیطی از طریق مداخله طراحی را هدف خود قرار دهند.


اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.