• ۱۳۹۵/۰۸/۱۸ ۰۰:۰۰:۰۱
  • در معماری و طراحی داخلی خانه
  • توسط argan2
  • بازدید: 1280
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۶/۰۸/۱۳ ۱۲:۴۵:۱۵
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف
خانه پدر

خانه پدر

 خانه پدر

به گزارش ارگان معماری:مادا اسپم MADA s.p.a.m - مخفف واژه های استراتژی، برنامه ریزی، معماری و رسانه، نسل جدیدی از روش های معماری است که به طور مناسب و صحیحی در گرما گرم بازار آزاد چین مدرن، رشد کرده است. این شیوه که در سال 1999 در شانگهای پایه ریزی شد، قبل از آن نیز تعدادی معدودی ساختمان عمومی مهم تولید کرده بود.


تصاویر خانه پدر

کینگیون ما (Qingyun Ma)، مدیر جوان و پویای گروه کاری مادا می باشد که در سال 1999 خانه ای را برای پدرش در نزدیکی شهر ژی آن (Xian)، پایتخت باستانی ایالت شان ژی چین و منزلگاه ارتش مشهور تراکوتا طراحی کرد. سایت این پروژه بر روی دامنه غبار آلود سلسله جبال کینلین قرار دارد. برای ساخت دیواری از این خانه از مصالح کنار رود شان ژی استفاده کردند که بدون ملات مشهودی، روی هم انباشته شده اند تا دیوارهای پر کننده یک قاب خاکستری تیره از بتن مسلح را تشکیل دهند و بافتی که ایجاد شد تقریبا خیال انگیز و مانند تخم قورباغه یا پوست فلس دار خزندگان بود.

 خانه پدر

پلان مربع شکل خانه توسط یک محوطه ورودی مربع شکل از پیش خبر داده می شود که با سنگ های دیواره ای شبیه چخماق پوشیده شده و دارای استخری است که انعکاس دهنده آن در خود می باشد. نمای مقابل خانه، مستطیلی خشن است که با خطوط تیره و ضخیمی از تیرها وستون های بتونی، به سه دهانه و دو طبقه تقسیم شده است. دو بالکن در تراز بالاتر وجود دارند، اما هر کدام دارای عرضی به اندازه نیم دهانه می باشند و فضای باقیمانده دارای ارتفاعی به اندازه دو طبقه است. در داخل خانه یکی از دهانه های روی نشیمن اصلی نیز در ارتفاع دو طبقه طراحی شده است و دارای پلکانی در گوشه می باشد که به طبقه بالا راه دارد.

یک فرم مکعبی عجیب، شبیه بخاری، از سقف آویزان شده و در فاصله ای از کف متوقف می شود تا محدوده ی ناهارخوری را در انتهای دیگر فضا تعریف کند. همه جای خانه (دیوارها، کف ها و درها) بامبوی بافته شده پوشیده شده است. گستره رنگ ها و مصالح بسیار محدود است و بدون مبلمان و قطعا زیباترین حالت خود را دارد. آیا این خانه واقعا چینی است؟ شاید این طور نباشد. حتی این خانه نشان دهنده روحیه لویی کان نیز می باشد و این نکته تعجبی نخواهد داشت هنگامی که بدانیم کینگیون تحصیلات تکمیلی خود را در دانشگاه پنسیلوانیا به پایان رسانید.

اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.