• ۱۳۹۶/۰۵/۱۱ ۰۰:۲۶:۳۷
  • در اطلاعات معماری
  • توسط argan2
  • بازدید: 2031
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۶/۰۸/۱۵ ۱۲:۱۳:۲۴
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف
کفپوش ، سنگ فرش

کفپوش ، سنگ فرش

ارگان معماری مینویسد: پوشش سطح فضاها در طبقه همكف پس از اجراي بلوكاژ و در طبقات بعدي پس از مراحل آماده سازي كف از مصالحي مثل موزائيك،انواع سنگ، كاشي سنگ، كاشي سراميك، پاركت چوبي، مكالئوم، موكت و …. انجام مي شود كه موزائيك فرش حالتي عمومي براي بيشتر موارد ذكر شده است.


زیرسازی بیشتر مربوط به سازۀ بنا می شود و هدف از آن ایجاد استحکام لازم برای روسازی یا ایجاد یک بستر محکم برای فرش کف و حفظ روسازی از نفوذ رطوبت می باشد. اما بخش روسازی که در زیر تفکیک شده و توضیح داده شده است، باید خصوصیاتی داشته باشد که عبارت است از:

استحکام و پایداری، مقاومت در برابر نفوذ رطوبت، دوام، مقاومت در برابر عبور صوت و حرارت، مقاومت در برابر مواد شیمیایی و آتش سوزی، زیبایی، نظافت آسان و حرکت بی صدا روی آن.


فرش موزاییک

کف پوش موزاییک، نوعی بتون است که سطح آن ساییده شده و دارای ظاهری خال دار و درهم است که گاهی به صورت ساده ساخته می شود. موزاییک ارزان، با دوام و متداول ترین نوع کف پوش در ایران است. گاهی موزاییک را به شکل درجا و یکپارچه می سازند.در این صورت در سطوح بزرگ با نوارهای شیشه ای، سنگی، پلاستیکی و فلزی درزبندی می شود. از موارد استفاده موزاییک می توان به محوطه سازی و کف سازی پوشش هایی چون لمینیت، موکت های وینیلی اشاره کرد.

این نوع کف پوش به دلیل ظاهر نچندان شکیل کاربرد زیادی در فضای داخلی ندارند مگر در مواقعی که زیبایی کف اهمیت خاصی ندارد مثل کف انبار ها و…

كف سالن ها، اتاق ها، حياط، پياده روها و …. با موزائيك فرش مي شود. موزائيك در اندازه هاي مختلف در فرش كردن كف مصرف مي شود. در مواردي براي اين كار اصطلاحاً (باريكه) ۲/۱ نيمه، نيمه موزائيك، سه قدي ۴/۳ موزائيك، كمتر از بعد كامل موزائيك همچنين قسمتي از موزائيك با داشتن سر و ته نياز است تا كناره ديواره ها را بتوان با ابعاد ذكر شده كاملاً پوشاند.


موزائيك از تركيب سيمان و ماسه ساخته مي شود. روي موزائيك —- داده مي شود. بهتر است از استعمال انواع خاص آن كه ايجاد گرد و خاك زياد كف ساختمان مي كند پرهيز شود. موزائيك براي زيرسازي كف پوشش هاي ديگر مانند موكت استفاده مي شود.


الف) فرش موزائيك

امروزه در پوشش هاي كف فضاهاي داخلي از انواع سراميك استفاده مي شود. سراميك نوعي كاشي چهارگوش و مستطيل است كه تقريباً مانند كاشي بوده و داراي ابعاد متغير است و بيشتر در اندازه هاي ۴۰]۴۰ سانتيمتر با ضخامت ۱۰ ميلي متر در كف پوش ها مورد استفاده مي باشد.

ارگان معماری دنیای اطلاعات معماری و عمران


ب) ويژگي اين مصالح

 

اين مصالح نماي شفاف و سطحي حدوداً صيقلي، نه مانند كاشي همراه با زبري نامحسوسي مي باشد كه خطر سرخوردن را در كف سالن، خصوصاً در سرويس هاي بهداشتي از بين مي برد. روش تهيه اين مصالح مانند كاشي بوده و در كارخانجات توليدي كاشي تهيه مي شود. پشت اين مصالح اصطلاحاً ضربي است و شيارهايي در آن بوجود مي آيد كه سبب پيوند كامل با ملات خواهد شد.


پ) مشكلات استعمال سراميك

درزهاي سراميك —– داده نمي شود و بعد از مدتي قابل تميزكردن نيست. سراميك سرد است. ضربه سنگين، ترك و لكه باعث ايجاد نماي بسيار زشتي در مجوعه چيدمان سراميك مي شود.

ت) نحوه اجراي فرش سراميك

۱٫ فرش آن در كف ها مانند اصول موزائيك فرش از دليل گذاري در چهار طرف بوده سپس فرش متن دليل ها به شكل قناس همچون اصول موزائيك فرش مي باشد.

۲٫ در قسمت هايي كه از قناس استفاده مي گردد، سراميك در اندازه لازم توسط دستگاه ‘كاشي بر’ بريده مي شود. در صورت نياز، بره، بره هاي كاشي، سنگ سمباده كشيده مي شود.

۳٫ نواحي مثلث ها و قناس هاي بوجود آمده با فرش از قطعات قناس، پر و فرش كامل مي شود.

پس از اين مرحله، نوبت به دوغاب ريزي مي رسد كه عموماً با خاك سنگ به نسبت ۲ پيمانده و پودر سنگ نيز ۲ پيمانه و سيمان سفيد يك پيمانه انجام مي گيرد. پس از دوغاب ريزي سطح كف تميز مي شود.

کاشی نوعی پوشش لعابدار است که به علت پختن در درجه حرارت کافی به حالت نیمه شیشه ای در آمده است. خاصیت جذب آب کاشی کم و مقاومت آن در برابر ساییدگی و فشار و ضربه مکانیکی زیاد است. سرامیک باید جذب آب بیشتر از ۲% نداشته باشد. سطح رویه آن ممکن است با لعاب ناهموار در رنگ های متنوع پوشانده شود تا هم ویژگی های سرامیک لعابدار را داشته باشد و هم از لیز خوردن افراد بر روی آنها جلوگیری شود.

کاشی در گذشته توسط دست ساخته می شده و جزء کارهای دستی به شمار می رود و با توجه به ماده اولیۀ آن (خاک) به لحاظ معنوی ارزش خاصی دارد. از خصوصیات منحصر به فرد کاشی این است که تنوع طرح و رنگ آن در اختیار ماست به همین دلیل است که کاشی در سرزمین های مختلف طرح خاص خود را دارد. همانطور که در ایران کاشی کاری با نقوش اسلیمی زبان زد شده.

به همین دلیل استفاده از این متریال در فضای داخلی می تواند به روح بخشیدن آن فضا کمک کند. اما امروزه این متریال به طور مصنوعی تولید شده و بیشتر استفاده کاربردی دارد تا هنری. از آنجا که بسیار بهداشتی و قابل شستشو است و مقاومتش در برابر رطوبت بالاتر از سایر متریال ها

است پوشش مناسبی برای سرویس های بهداشتی است.از خصوصیات حسی دیگر این نوع متریال این است که حسی سرد را القا می کند. شاید صیقلی بودن این متریال به وجود این حس کمک می کند. به همین دلیل است که کارخانه جات کاشی و سرامیک امروزه از طرحایی مثل طرح سنگ و چوب بیشتر استفاده می کنند.


کف سازی با سرامیک خرد

۱٫ سراميك در اندازه هاي مربع ۲]۲، ۳]۳ و ۴]۴ سانتيمتر و همچنين مربع مستطيل در اندازه هاي ۳]۵/۱ و ۳]۲ و به رنگ هاي گوناگون ساخته شده و از روي لعاب با رعايت بند به اندازه ۲ ميلي متر و در مواردي فرم دهي روي كاغذ چسبانده مي شود.

۲٫ پس از زيرسازي و اندود ماسه و سيمان با دانه هاي ريز، بلافاصله قطعات سراميك نصب شده بر كاغذ از ناحيه پشت و با مرطوب سازي آن در سطح اندود گذارده مي شود و با كوبيدن تخته ماله بر سطح آن، نصب قطعات پي در پي، اجرا مي شود. پس از ۲۴ ساعت، كاغذ را خيس كرده و از سطح لعاب قطعات سراميك جمع آوري مي شود.

۳٫ مرحله نهايي، دوغاب ريزي بندهاي سراميك، پر كردن و تميزسازي آن مي باشد.


توجه: از اين روش امروزه كمتر استفاده مي گردد.



کف پوش سنگ

سنگ گرانبهاترين نوع مصالح ساختماني است. يكي از موارد استفاده آن مفروش كردن كف آشپزخانه و سرويس بهداشتي است. هرچه ابعاد آن بزرگتر باشد قيمت آن نيز گرانتر است. نقش و سختي سنگ هاي رنگي و تزئيني در ارزش گذاري آنها موثر است. وجودهرگونه لكه، رگه و يا تكر در سنگ هاي قيمتي باعث كاهش ارزش آن مي شود.

كفپوش سنگ به شكل قطعات مربع، مربع مستطيل، ساده، قناس، خفته و راسته و ساير نقوش براي فضاهاي راهرو، پاگردهاي پله و …. بكار مي رود. كفپوش هاي سنگ عموماً از سنگ هاي مقاوم و سخت به ضخامت هاي ۵/۱ تا ۲ و در مواردي تا ۳ سانتيمتر انجام مي شود.



مشكلات استعمال سنگ

پاك كردن لكه و چربي از روي سنگ به آساني ميسر نيست. سنگ در فضاهاي سرد كاربرد چنداني ندارد. از مشكلات ديگر استفاده از سنگ، ايجاد سروصدا به دليل تماس با وسايل چوبي است. البته اين مشكل را مي توان با اضافه كردن يك تكه چرم زير پايه صندلي ها از بين برد. براي مفروش كردن كف اتاق خواب به دليل سرد بودن، صيقلي بودن و ايجاد اصوات مزاحم معمولاً از سنگ استفاده نمي گردد.



نحوه اجرا

اجراي كفپوش سنگ، مثل موزائيك و سراميك است. در اين روش نيز دليل —- از قطعات سنگ در شكل تراز و شيبدار انجام شده و با ريسمان كشي بين دو دليل فرش توسط رج هاي سنگ در شكل هاي ذكر شده و در مجموع انواع نقوش ديگر مثل ستاره هاي چندبر كوچك و بزرگ مورد

استفاده است. قابل ذكر است كه در پشت سنگ حتماً بايد —- سنگ با چسب چسبانده شود تا خطر لق شدن بوجود نيايد. ضمناً با شيار دادن عميق در پشت قطعات سنگ مي توان پيوندي براي ملات و سنگ بوجود آورد. در كفپوش كردن سنگ، دوغاب ريزي از پودر سنگ و خاك سنگ و سيمان سفيد در اندازه ذكر شده قبل انجام گرفته و بلافاصله سطح دوغاب ريزي تميز مي شود.

سنگ ها اجسام طبیعی سخت شده ای هستند که از یک یا چند کانی به وجود آمده اند. منشأ به وجود آمدن سنگ در طبیعت متفاوت است و از این دیدگاه به سه گروه آذرین، رسوبی و دگرگونی تقسیم می شوند. به همین خاطر سنگ ها خصوصیان فیزیکی و ظاهری متفاوتی دارند و بعضی از انواع آنها قابل استفاده در کارهای ساختمانی می باشند. سنگ از عناصر اصلی طبیعت است و هرچه کمتر در شکل طبیعی آن تغییر ایجاد کنیم فضا را بیشتر ارگانیک می کند یعنی حس نزدیکی به طبیعت را القا می کند. به طور کلی سنگ هایی که در کارهای ساختمانی استفاده می شوند به دو بخش سنگ های طبیعی و سنگ های کارخانه ای تقسیم می شوند. در کارخانه های سنگبری انواع سنگ های طبیعی را به قطر چند سانتیمتر برش زده و صیقلی می کنند و یا پس از برش زدن روی آنرا تیشه ای می کنند که این سنگ ها در نما سازی و کف سازی کاربرد زیادی دارند.


نکته: سنگ های ساختمانی که در کف سازی و نما سازی به کار می روند باید بی رگه و یکنواخت باشند، حفره و سوراخ نداشته باشد و سست نباشند، حداکثر درصد وزنی جذب آب آنها نباید از هشت درصد بیشتر باشد، قدرت مقاوت در برابر فشار، ضربه، ساییدگی، یخ زدگی و هوازدگی داشته باشند، به آسانی شکل پذیر باشند و یا فرز دستی در کارگاه قابل بریدن باشد، قابل حمل با نیروی انسانی باشد، رنگ ثابت داشته باشند، سختی آنها کمتر از سه نباشد.


سنگ های طبیعی

سنگ لاشه در هنگام قواره کردن یا استخراج سنگ های قله این نوع سنگ به دست می آید که شکل هندسی و سطح خاصی ندارد. این سنگ بیشتر به رنگ های سبزآبی و خاکستری و اخرا مورد استفاده قرار می گیرد. معمولاً در دیوارهای غیر باربر و زیرسازی ها و کف سازی ها و پر کردن فاصله بین سنگ ها از این سنگ استفاده می شود. کاربرد این سنگ بیشتر برای محوطه سازی و فضای باز عمومی می باشد

سنگ های رودخانه ای (قلوه)

در اثر غلطیدن و برخورد سنگ ها با یکدیگر در مسیر رودخانه ها و همچنین فرسایش آب، سنگ هایی با سطح گرد و صیقلی که گوشه های تیز ندارند ایجاد می شود. این سنگ ها رنگ های متنوعی دارند که کاملاً طبیعی است و از آنها برای سنگ فرش محوطه و گاهی در دیوارهای نمای غیر باربر استفاده می شود.


سنگ بادبر

این سنگ را پس از استخراج در محل معدن شکل می دهند سپس در کارگاه آنرا به شکل هندسی دلخواه در می آورند. ضخامت آن در جهت سر به ریشه کمی کاهش می یابد، حداقل ارتفاع آن ۱۵ سانتیمتر است. از این سنگ در دیوار، سنگ فرش و پله در فضای محوطه سازی استفاده می کنند


سنگ های کارخانه ای

این سنگ به علت جلاپذیری، در داخل ساختمان به عنوان کفپوش، قرنیز، پله، وسایل بهداشتی سرویس ها و آشپزخانه و در خارج از ساختمان به عنوان نما و کف پوش حیاط و ازاره دیوار خارجی استفاده می شود.همچنین از آنها به عنوان کف پنجره و کف درگاه نیز استفاده می شود. در صورتی که سنگ دارای حفره های ریزی باشد مانند تراورتن، حفره های آنرا با سیمان سفید و پودر سنگ پر می کرده و بعد ساب می زنند. در مورد سنگ ازاره دیوار یا کفپوش خارجی به علت جلوگیری از لیز بودن با ماشین یا دست، تیشه ای می کنند و یا با عملیات ماسه زنی سطح آنرا زبر می کنند. به وسیلۀ شعله سطح سنگ را پرداخت می کنند و از آن در نمای ابنیه تاریخی استفاده می کنند زیرا سوختگی به سنگ جلوه ای طبیعی می بخشد.

ارگان معماری دنیای اطلاعات معماری و عمران


سنگ تراورتن

نوعی سنگ ته نشینی است که از رسوبات آهکی ایجاد می شود. تراورتن ها از مشخصه های مهم چشمه های معدنی هستند. دارای سختی حدود سه هستند و در رنگ های قرمز، لیمویی، گردویی، سفید و کرم یافت می شوند

 

سنگ چینی

توده های آهکی هستند که به دلیل گرما و فشار دگرگون شده و دوباره متبلور شده اند. معدن های سنگ چینی با توجه به ساختمان درونی سنگ و نوع دانه بندی کریستال های آن با هم متفاوتند. در بعضی از سنگ های چینی، کوارتز نیز یافت می شود که آن گونه از سنگ ها دارای سختی بیشتری هستند. انواع آن عبارت اند از چینی سفید، چینی کریستال و چینی خاکستری.

شیست

این سنگ از نوع سنگ های دگرگون و بیشتر لایه لایه می باشند و معمولاً سیاه رنگ است.این نوع سنگ بیشتر برای سنگ فرش کف استفده می شوند و دارای سیلیس زیادی می باشند

کوارتزیت

نوعی ماسه سنگ دگرگون شده است دارای مقدار زیادی کوارتز، از گرانیت سخت تر است و دارای ظاهری زبر و بلوری است. بیشتر به رنگ های قهوه ای سوخته، سرخ، شیری، زرد نخودی و خاکستری است. در بنا هایی با سبک روستیک کاربرد زیادی دارد.



گرانیت

سنگی آذرین و متشکل از کوارتز، فلدوسپار و میکا است. رنگ آن روشن و به رنگ های صورتی، سفید و خاکستری روشن و سیاه دیده می شود. محکم، با دوام، خشن، جلا پزیر و با درجه سختی پنج تا هفت است. همچنین گرانیت در مقابل هوازدگی بسیار مقاوم است. گرانیت خرد شده برای تهیه بتن، زیر سازی جاده ها و راه آهن به کار می رود. گرانیت تزئینی برای بناهای یاد بود، دیوارها، پله ها و ستون های داخل و خارج خانه استفاده می شود

ارگان معماری دنیای اطلاعات معماری و عمران


مرمریت

نوعی سنگ آهکی رسوبی است که به دلیل داشتن سیلیس بالا به آن سبه گرانیت نیز گویند. سنگی بسیار سخت است زیبا و جلاپذیر و دارای رنگ های متنوع سفید شیری تا سیاه است. با سختی بین سه تا پنج می باشد و در کف پله ها و کف ها و قرنیز ها و درپوش ها استفاده می شود.

 


مرمر

نوعی سنگ آهکی دگرگون است. معمولاً از نظر علمی ماربل نامیده می شود اما از لحاظ تجارتی به سه گروه تقسیم می شود:

– مرمر های با کلسیم و یا دولومیت بالا که به آن چینی گفته می شود که در مورد آن مطالبی گفته شده است.

– مرمر معمولی که در بازار جهانی به انیکس مشهور است.

– سرپانتین ماربل از هیدرسیلیکات منیزیم تشکیل شده و برای ساخت وسائل تزئینی استفاده می شوند.

بسیاری از مرمر ها در مقابل عوامل جوی دوام خود را از دست می دهند و دارای سختی بین سه تا پنج و نیم هستند. بسیار زیبا و جلاپذیر و شفاف می باشند و نور از آنها عبور می کند. دارای رنگ های سفید، خاکستری، سیاه، سبز، قرمز، زرد و ارغوانی هستند.


کف پوشهای وينيلی

ويژگي هاي کلي:

– مقاومت بالا در مقابل ضربه

– مقاومت بسيار عالي در برابر ساييدگي و فرورفتگي

– مقاوم در برابر لک

– مقاومت بالا در برابر مواد شوينده و پاک کننده

– مقاوم در برابر آتش سيگار

– مقاوم در برابر پايه لوازم خانگي



کف پوشهاي فانتزي

کف پوش رول براي اطاق بچه ، مهد کودک

جاذب ضربه

آنتي باکتريال – کاملا بهداشتي

ضخامت ۲ و ۳ و۵/۳

عرض رول ۲ و۴ متر

کاملا نسوز

کف پوشهاي مرمري

بدون آزبست وبدون سرب

مقاوم دربرابراسيدها و بازهاي رقيق و چربيها

عايقي خوب براي صدا،گرما،سرما و رطوبت

ضد لغزش

قابل شستشو با انواع شوينده هاي خانگي ومتداول

کاملا نسوز، در هنگام آتش سوزي مقاوم بوده و از پخش شعله جلوگيري مي کند

ضخامت ۲ ميليمتر

در ابعاد ۲۵*۲۵، ۳۰*۳۰، ۵۰*۵۰، ۶۰*۶۰ سانتيمتر



کفپوش تایل وینیل گرانیت وینیفلکس

وینیل – گرانیت کفپوش مقاوم و زیبا , مشابه سنگ گرانیت مناسب برای کلیه اماکن اعم از مسکونی , اداری , بیمارستانی و عمومی َ – بدون آزبست و بدون سرب می باشد. – عایقی خوب برای صدا , گرما, سرما, و رطوبت – ضد لغزش – ضخامت ۲ میلیمتر – ۷سال گارانتی – مقاوم در برابر اسیدها و بازهای رقیق و چربی ها – قابل شستشو با انواع شوینده های خانگی و متداول – کاملا نسوز در هنگام آتش سوزی مقاوم بوده و از پخش شعله جلوگیری می کند.



کفپوش رول- هموژن اپتیما

– بدون نیاز به واکس و گولیش برای طول عمر مفید –

تمیز – پر فروش ترین کفپوش هموژن در دنیا – ضخامت ۲ میلیمتر عرض ۲ متر – با قابلیت درزجوش شدن – دارای بالا ترین استاندارد کفپوش – ۱۰سال گارانتی – قابل استفاده در اماکن پر تردد اداری, تجاری, بیمارستانی , صنعتی – تقویت شده با لاک پلی یورتال



کفپوش رول (پریموپلاس)

– کفپوش هموژن – عرض ۲ متر ضخامت ۲ میلیمتر – ۱۰سال گارانتی – مناسب اماکن پر تردد اداری , تجاری, بیمارستانی , آموزشی – با قابلیت درزجوش – با لاک مخصوص پلی یورتال

کفپوش رول ( کانداکتیو)

– تقویت شده با لاک پلی یورتال( تکنولوژی انحصاریtrakett ) – تنها کفپوش کانداکتیو بصورت رول در جهان-با لایه کربن در زیر کفپوش جهت اتصال بهینه به ارت ساختمان – ضخامت ۲ میلیمتر عرض ۲ متر

کف پوشهاي آنتي استاتيک

براي استفاده در اتاقهاي کامپيوتر، مخابرات،

صنايع الکترونيک ، اتاقها و راهروهاي بيمارستان

مقاومت الکتريکي بالا

در ابعاد ۲۵*۲۵ ، ۳۰*۳۰ ، ۵۰*۵۰ ، ۶۰*۶۰ سانتيمتر

و ضخامت ۲ ميليمتر

کفپوش (سوپریم )

– کفپوش آکوستیک جهت کاهش صدا در اماکن عمومی آمفی تئاتر و سالن کنفرانسَ – آنتی باکتریال جهت جلوگیری از رشد میکروب و باکتری مناسب برای بیمارستان ها – تقویت شده با لایه پلی یورتال برای جلوگیری از خش پذیری – قابل استفاده برای استودیو ها , سالن های اداری و اماکن عمومی – ضخامت ۲٫۵ میلیمتر در عرض ۲ و ۴ متر


کف پوشهاي سيلور

داراي ذرات الماسه در سطح کفپوش براي افزايش مقاومت سايشي

آنتي باکتريال جهت جلوگيري از ميکروب و باکتري

در عرض ۲ و ۴ متر

ضخامت ۲ ميليمتر

کفپوش ( رول ) ورزشی .

– کفپوش ورزشی عرض ۲ متر – دارای لایه محافظ پلی یورتال – ضخامت ۴٫۵ , ۶٫۷ , ۸ میلیمتر – دارای استاندارد اروپا – ۵ سال گارانتی – با قابلیت درزجوش



اتصال کف پوشها

چسب و واکس

چسب مخصوص کفپوشهاي ذکر شده بر پايه رزين امولسيون اکريليک بوده و کاملا بدون حلال ميباشد. براي نصب کفپوش فقط از چسب مخصوص بايد استفاده کرد. براي نگهداري و مراقبت از کفپوش از واکس استفاده مي شود.

کف پوشهاي لامينيت

جلوه اي همانند چوب

مقاوم در برابر سايش، خراش و آتش سيگار

مقاومت بالا در برابر سرما،گرمارطوبت و مواد شيميايي شوينده

نظافت آسان بدون نياز به واکس، پوليش و مواد بهداشتي

نصب سريع، راحت و قابل انتقال

تمام گوشه هاي کفپوش به وسيله اتصال گردشي يا افقي به راحتي و با اطمينان به هم وصل ميگردند. اين روش به ويژه براي نصب کفپوشها در مکانهاي مشکل يا غيرممکن مثل زير چهارچوب درهاو رادياتورها قابل استفاده مي باشد.

ارگان معماری دنیای اطلاعات معماری و عمران


تعميرات

 

با سيستم ورودي – خروجي می توان يک پانل را در وسط يک اتاق بدون جمع آوري کل کف تعويض کرد.



کف کاذب

کف کاذب قطعات پیش ساخته ای است که بالاتر از کف سالن و بر روی پایه هایی با ارتفاع یکسان نصب میگردد.

یک تحول بنیادین در مدیریت سیستم تاسیسات برق، مکانیک، و شبکه های رایانه ای و مخابراتی است. کف کاذب با پایه های منحصر به فرد خود امکان هر گونه تنظیم ارتفاع و تسطیح شیب سطحی را میسر می سازد

کف کاذب در هر جایی که نیاز به فضای زیرین کف باشد و یا نیاز به ارتقای ارتفاع کف باشد به راحتی قابل نصب می باشد.



مکان هایی که در آنها از کف کاذب استفاده بیشتری می شود

اماکن صنعتی

•سالنهای نمایش

•رستورانها و کافی شاپها

•سانهای کنفرانس

•استخر ها و حمام ها

•مکانهای آموزشی

•انبارها

•اتاقهای کنترل

•هتلها

•اتاقهای سرور و کامپیوتر

•چاپخانه ها

•مخابرات

•نمایشگاه ها

•اتاق تجهیزات

•آرشیوها و کتابخانه ها

• مراکز

انواع کف کاذب

کف کاذب آلومینیومی



این سیستم که تماما فلزی و از جنس آلومینیوم دایکاست می باشد، از مقاومت بالایی در برابر فشار نیروهای عمودی برخوردار است. این نوع کف کاربردهای متنوعی در فضاهی داخلی مانند دیسپاچینگ ها و سویچینگ ها دارد. این سیستم نیاز به اتصال ارت دارد. در مقایسه با انواع کف، کف کاذب آلومینیومی یکی از گرانترین هاست.


کف کاذب سرامیکی

یکی از متداولترین انواع کف کاذب، کف سرامیک می باشد. پایه ها از نوع پلی پروپیلن و تایل آن از نوع ساندویچ تایل سرامیک-ام دی اف است. با توجه به ساختار مولکولی سرامیک، این نوع کف نیاز به اتصال ارت ندارد.کنترل روم ها، اتاقهای سرور و مراکز مخابراتی موارد استفاده کف کاذب سرامیک هستند.

کف کاذب MDF-HPL

این نوع کف در دفاتر اداری و اتاقهای کامپیوتر که نیاز به سطحی بالاتر جهت عبور کابلها و تاسیسات دارند استفاده می شود. قیمت آن در مقایسه با سایر انواع پایین تر است. ابعاد تایل ۶۰ در ۶۰ بوده وساختار آن نوعی ساندویچ تایل: ام دی اف – اچ پی ال – لترون می باشد. این نوع تایل در طرحهای متنوع عرضه می گردد.

کف کاذب کلسیم سولفات

ساختار ملکولی تایل این نوع کف کاذب ترکیبی از مواد سولفات کلسیم میباشد. از این نوع تایل در مکانهای بسیار حساس نسبت به الکتریسیته ساکن استفاده می شود. این نوع تایل به دوصورت با روکش استیل و بدون روکش عرضه می گردد. قیمت آن به علت وارداتی بودن این کالا، از سایر انواع گرانتر است.



مزایای استفاده از کف کاذب

– ایجاد فضای تمیز و عاری از گرد و خاک برای عبور کابلهای مخابراتی ، کابلهای برق و قدرت ،لوله های تهویه مطبوع ، لوله های آب و فاضلاب و …

– دسترسی آسان به کلیه منصوبات زیر کف کاذب جهت هرگونه تعمیر،تغییر و اضافه کردن تجهیزات

– سبک سازی ساختمان و افزایش مقاومت سازه در مقابل زلزله


مشخصات انواع مختلف کفپوش قابل نصب بر روی کف کاذب

جنس هاي متفاوت براي كاربردهاي مختلف (ضدخش ،آنتي استاتيك ، كنداكتيو و غيره)

ضد حريق (درصورت دور شدن آتش فورا با دود اندك خاموش مي شود)


تنوع رنگ و طرح

چسبندگي خوب كفپوش به سطح پانل با استفاده از چسب مخصوص

مقاوم در مقابل مواد شيميايي متعارف مانند انواع شوينده ها و پاك كننده ها

قابليت نصب انواع كفپوشهاي پلاستيكي ، لاستيكي ، انواع فرشهاي موكتي و انواع PVC

– ابعاد : ۶۰۰*۶۰۰*۳۸ ميليمتر

– ماشينكاري دقيق لبه ها (به منظور رسيدن به دقت ابعادي چهارضلع قطعه و گونيا بودن دقيق )

– عدم استفاده از لاستيك در زبند در هنگام نصب و عدم عبور هوا از درز پانل ها

– تحمل بارهاي استاتيكي و ديناميكي بالا

– وزن كم

– صافي سطح مناسب و دقيق

– سهولت در تعويض و تغيير پانل ها

– پوشش سطوح با هر نوع شكل هندسي توسط برشكاري پانل ها

– امكان نصب دريچه تهويه مطبوع در كف سالن

– امكان جانمايي هر گونه جعبه هاي استاندارد توزيع برق ، تلفن ، كابل هاي شبكه و … در كف سالن و در نقاط دلخواه


ارگان معماری دنیای اطلاعات معماری و عمران

اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.