• ۱۳۹۵/۰۹/۱۹ ۰۰:۴۰:۰۰
  • در معماری و طراحی داخلی خانه
  • توسط argan2
  • بازدید: 1373
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۶/۰۸/۱۴ ۱۱:۵۷:۰۷
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف
خانه اوگاد

خانه اوگالد

 خانه اوگالد

به گزارش ارگان معماری:خانه اوگالد یک نمونه کامل از اثری مدرن است که بیشتر محلی است تا بین المللی و به سنن ملی و کیفیت های مکانهای خاص احترام می گذارد. یوستاکیو اوگالد یک مهندس بود و مجذوب زمینی واقع در بلندترین قسمت یک تپه با دید به دریا در نزدیکی روستای کالدس دستراک اسپانیا بود. این سایت با صخره ها، درختان کاج و صنوبر و مناظر بعیدش، نقطه شروعی برای طراحی محسوب می شد.

 خانه اوگالد

دیوارهای حائل سنگی مارپیچ که خطوط توپوگرافی سایت را دنبال می کنند، یک تراس با سفال را خلق می کنند که در لبه ی شرقی خود یک استخر شنا دارد. در قسمت جنوبی ساختمان، مکعب زاویه دار اتاق مهمان، چند پله پایین تر از لبه تراس قرار دارد. مکعب زاویه دار دیگری در شمال که اتاق خواب اصلی نیز در آن قرار دارد. چند تراز بالاتر با تپه بالادست حرکت کرده و در سمت غربی، بال مخصوص خدمه ساختمان در طول خطوط تراز توپوگرافی قرار گرفته است.

این ساختمان اساسا یک خانه دو طبقه است اما به طور واضحی چنین به نظر نمی رسد. مقطع طرح مانند پلان آن، حالتی معماگونه دارد و تقریبا تمامی اتاق های بالای پله ها در تراز های مختلف قرار دارند. در خانه هیچ سنخیتی میان ترازهای پایینی و بالایی دیده نمی شود.

 خانه اوگالد

ایده بنا، ذاتا محلی با دید و منظر مناسب می باشد. دید پانورامایی به سمت جنوب، به دقت تقسیم بندی شده و توسط صفحات عمودی و افقی و با بازشوهایی شیشه ای و غیرشیشه ای در قاب هایی آورده شده است که یک گالری از دیدهای سبک مدیترانه ای به وجود آورده است. برای هر بازدید کننده از خانه اوگالد، جای شکی باقی نمی ماند که کادرچ یک عکاس حرفه ای بوده است.

اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.