• ۱۳۹۵/۰۹/۱۲ ۰۰:۵۹:۰۰
  • در طراحی معماری و دکوراسیون هتل
  • توسط argan2
  • بازدید: 1787
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۶/۰۸/۱۴ ۱۰:۵۰:۱۱
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف
هتل هایت ریجنسی

هتل هایت ریجنسی

 هتل هایت ریجنسی

به گزارش ارگان معماری:ثمره ی تلاش های بی شائبه جان پورتمن(John Portman) در عرصه معماری فراتز از طراحی ساختمان ها صرفا به عنوان فضاهایی برای بودن و تجربه کردن است. دغدغه های همیشگی وی ترکیب طرحی نوگرا و بدیع با راهکارهای اقتصادی متعدل و نیز، نمود بخشیدن به ایده های خلاقانه و ناب در خلق بناها بوده است. بناهایی که به نیازهای مخاطبین به عنوان اولین و برجسته ترین موضوع مطرح در معماری پاسخ می دهند.


هتل هایت

جان پورتمن که متخصص طراحی فضاهای عمومی نظیر هتل ها، مجتمع های چندمنظوره، آسمان خراش های عظیم و ساختمان های اداری غول پیکر است همواره در پی خلق روحیات و کیفیات فضایی تجربه نشده بوده است. هرچند که مهم ترین آثار او در سال های اوج مطرح شدن معماری مدرن و معماری سبک بین المللی به اجرا درآمده است، اما او بدون توجه به شعارهای عملکردگرایانه ی نهضت معماری مدرن توجه خود را به ارتقای کیفیت فضاهای داخلی ساختمان های عظیم عصر مدرن معطوف نمود.

هتل هایت ریجنسی (Hyatt Regency Hotel) در شهر آتلانتا واقع در آمریکا، اولین تجربه جان پورتمن در طراحی هتل است. این هتل که در سال 1967 افتتاح گردید، انقلابی در صنعت هتل داری و معماری هتل ها به وجود آورد که در مقیاس بین المللی مورد توجه قرار گرفت و معماری مدرن را گامی در جهت توجه و بهره گرفتن از پتانسیل های فضایی به پیش راند.


نمای هتل هایت

در این هتل برای نخستین بار از الگوی رایج و سنتی هتل ها که جانمایی واحدهای اقامتی در دو طرف راهرو بود سرپیچی شده و پورتمن در دل ساختار بتنی بیست و دو طبقه هتل شکافی عظیم رو به آسمان گشود و فضای مرکزی منحصر به فردی را خلق کرد. بدین ترتیب فضای آتریوم در مقیاسی بزرگ به عنوان تجربه ای نو و بدیع در زمان خود مطرح گشت.


 هتل هایت ریجنسی

در این آتریوم عملکرد هایی نظیر لابی، کافی شاپ ، پله برقی، آسانسورهای شیشه ای و المان های تزئینی مشاهده می شوند. نکته جالب توجه دیگر در این هتل، جزئیاتی نظیر ریتم جان پناه های پیرامون آتریوم و پیش آمدگی های دندانه ای طبقات، باعث جلوگیری از ایجاد بدنه ای صلب شده و به یکپارچگی فضای آتریوم کمک می کند.

ساختمان اصلی هتل شامل هشتصد واحد اقامتی که به دلیل موفقیت هتل و استقبال مردم پس از مدتی تعداد پانصد و پنجاه اتاق دیگر در قالب دو برج اقامتی به این هتل الحاق گردید.

اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.