• ۱۳۹۵/۱۰/۲۷ ۰۰:۰۰:۰۱
  • در طراحی معماری و دکوراسیون هتل
  • توسط argan2
  • بازدید: 1557
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۶/۰۸/۱۴ ۱۸:۳۴:۱۸
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف
هتل سمیرامیس

هتل سمیرامیس

هتل سمیرامیس

به گزارش ارگان معماری:اهمیت و نقش مبلمان داخلی و جزئیات طراحی در موفقیت هتل ها امری بدیهی است، اما باید در نظر داشت که این امر در هتل های کوچک شهری که از زمین، فضای سبز، سالن های ورزشی و رستوران های متعدد و متنوع برخودار نمی باشند؛ از اهمیت بیشتری برخوردار می باشد.

هتل

هتل سمیرامیس (Semiramis Hotel) یکی از موفق ترین نمونه های هتل در عصر معاصر است که توانسته با اتکا به طراحی داخلی و جزئیات خارق العاده نظر بسیاری از مسافرین، معماران و منتقدین را به خود جلب کند. بی شک این موفقیت ها به دلیل حضور کریم رشید (KArim Rashid)  طراح دو رگه مصری- انگلیسی است.

سایت هتل

تخصص و تحصیل کریم رشید در رشته طراحی صنعتی بوده و پس از سالها تجربه در خصوص طراحی گرافیک، مبلمان، البسه و جواهرات، برای نخستین بار بخت خود را در زمینه ی طراحی معماری در این هتل آزموده است. طراحی این هتل شش طبقه در شهر آتن یونان، که 12000 مترمربع زیربنا دارد، از نقشه های معماری گرفته تا طراحی و ساخت تمامی عناصر فضاهای داخلی بر عهده کریم رشید بوده که علاوه بر شهرت در زمینه ی معماری داخلی، جایزه ویژه طراحی هتل در سال 2005 اروپا را نصیب وی کرده است.

این هتل در مجموع دارای 52 واحد اقامتی است که در این میان 6 سوئیت ویلایی و 4 سوئیت در آخرین طبقه هتل قرار گرفته اند که تمام اتاق ها مجهز به پیشرفته ترین سیستم های صوتی تصویری می باشند.

به دلیل کوچک و شهری بودن سایت این هتل، که در نبش یک تقاطع قرار گرفته، نقش حیاط درونی از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و به همین دلیل فضاهای عمومی طبقات همکف و منفی یک، نظیر لابی و رستوران، رو به این فضا دارند. در این حیاط که در تراز منفی یک؛ قرار دارد استخر روبازی به شکل ارگانیک، همراه با تخت های متعدد جهت استراحت طراحی شده اند.

محوطه هتل

تمامی این حیاط درونی مملو از رنگ های شاد و روشن می باشد. رنگ هایی نظیر صورتی، سبز، نارنجی و آبی که در تمامی فضاهای عمومی و واحد های اقامتی و مبلمان هتل به چشم می خورند. در طراحی نمای هتل نیز استفاده از رنگ زرد در تراس ها و صورتی در طبقه همکف، بنا را از سایر توده های همجوار متفاوت ساخته است. از لحاظ مکان یابی عملکردهای اصلی، نظم خاصی در پلان ها مشخص می باشد. پذیرش هتل در مقابل ورودی و در تراز همکف قرار گرفته و برخی فضاهای اداری در پشت آن پنهان شده اند. در دو سمت ورودی، دو لابی نشیمن با مبلمان های متنوع قرار داشته، که درب های ورودی سالن آمفی تئاتر در مجاورت لابی بزرگ تر قرار گرفته اند. در سمت دیگر وید و پلکانی، ارتباط میان طبقه همکف با نشیمن تراز منفی یک را برقرار ساخته که این فضا از نور و دید به استخر بهره می برد.

در تراز 1- رستوران، کافی شاپ، بار و سالن ورزشی در ارتباط با حیاط مجموعه بوده و آشپزخانه و خانه داری هتل دور از دید مسافرین می باشد. در این تراز تعدادی سوئیت ویلایی حیاط دار نیز که از دید به استخر بهره می برند قرار گرفته و پارکینگ ها در تراز 2- و 3- و در زیر حیاط مجموعه قرار گرفته اند. تمامی دیواره ها در سرسرای ورودی، وید و لابی ها به نمایش آثار نقاشی، عکاسی و گرافیک اختصاص یافته اند که این آثار هر شش ماه تعویض می شوند.

کریم رشید در مقاله ای عنوان کرده که؛ امیدوار است همانطور که هنر، ایده های خود را از زندگی روزمره مردم کسب می کند، عموم مردم نیز در آینده بتوانند زندگی خود را براساس ایده هایی از آثار هنری تغییر دهند. وی تلاش های بسیاری در جهت عمومی ساختن هنرهایی نظیر طراحی صنعتی و طراحی داخلی نموده که در این میان، هتل سمیرامیس به عنوان تاثیرگذارترین اثر وی شناخته شده می باشد.


اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.