• ۱۳۹۵/۱۰/۲۷ ۰۰:۳۰:۰۰
  • در طراحی معماری و دکوراسیون هتل
  • توسط
  • بازدید: 1800
  • اخرین ویرایش: -/-
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف
هتل واکرهیل شرایتون

هتل واکرهیل شرایتون

طراحی داخلی هتل

به گزارش ارگان معماری:یکی از مهم ترین مسائل در طراحی هتل های زنجیره ای که در نقاط مختلف جهان شعبه دارند، نحوه ترکیب شاخصه های اصلی و ثابت میان این دسته هتل ها با خصوصیات و ویژگی های معماری مناطقی است که این هتل ها را در خود جای می دهند.

هتل های زنجیره ای شرایتون، یکی از قدیمی ترین و پرآوازه ترین نمونه از هتل های زنجیره ای می باشند که در اکثر شهرهای مهم تجاری، تاریخی و مناطق تفریحی – توریستی شعبه داشته و در طراحی آنها سعی شده است تا خصوصیات سایت مدنظر قرارگیرد. این هتل ها نه تنها قادر به حفظ اصول مشترک به عنوان شاخصه ی هتل های شرایتون می باشند، بلکه تا حدی نشان از معماری بومی مناطقی که در آنها بنا می شوند را دارند.

حجم هتل

هتل واکرهیل شرایتون (Sheraton Walkerhill) در سال 1983 توسط هیریم (Heerim Architects) طراحی و در منطقه ای با طبیعت منحصر به فرد و بر فراز تپه ای در آچاسان کره (Achasan)احداث شد. و در سال 1998 به کلی مورد بازسازی قرارگرفت. از مهم ترین نکات قابل توجه در این هتل نحوه ی گستردگی بنا بر فراز تپه و استفاده ی مناسب از شیب زمین می باشد که در نماها و مقاطع قابل مشاهده می باشند.

طراحی داخلی هتل

حجم اصلی هتل در پلان به صورت مربعی است که ربعی از آن تهی شده و به فضای حرکتی سواره و ورودی اصلی هتل اختصاص یافته است. تعریف ورودی اصلی توسط سقف معلق و دایره ای شکل است که دو تیر استیل آن را قطع می کنند. طبقات اول تا سوم بنا بر فراز تپه ای گسترده شده و فضاهای عمومی نظیر لابی، نشیمن، رستوران و ... را در خود جای داده اند.

 هتل واکرهیل شرایتون

سعی طراح در متنوع ساختن فضاهایی که برای پذیرایی و گذراندن اوقات فراغت ساکنین هتل در نظر گرفته شده، بسیار چشم گیر است. به طور کلی نورپردازی خاص و طراحی شده ی فضاهای عمومی و نیز راهروهای اقامتی از دیگر نکات این پروژه می باشد. در فضای باز نیز علاوه بر نورپردازی مناسب از المان ها و عناصر جذابی در طراحی محوطه استفاده شده است.

نور پردازی داخلی هتل

طبقات اقامتی هتل نیز از تداخل دو مستطیل کشیده در پلان حاصل شده که فضای مشترک بین این دو مستطیل  در هر طبقه به فضاهای خدماتی نظیر روم سرویس، خانه داری، پلکان فرار و آسانسورهای دسترسی به طبقات اختصاص یافته است.

کف پوش داخلی هتل

اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.