• ۱۳۹۵/۰۷/۱۳ ۰۰:۰۱:۰۰
  • در طراحی و دکوراسیون آشپزخانه، غذا خوری
  • توسط argan2
  • بازدید: 1331
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۶/۰۸/۱۳ ۱۰:۰۸:۰۱
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف
آشپزخانه با دکوراسیون سیاه

آشپزخانه با دکوراسیون سیاه

آشپزخانه با دکوراسیون سیاه


مجله منزل - ليدا هادي: «مجلل، باشكوه و مدرن» اگر تصويري از يك آشپزخانه با كابينت هاي سياه را جلوي يك طراح دكوراسيون داخلی بگذاريد به‌طور حتم اين كلمات را از زبان او مي‌شنويد. پديده‌اي تازه در طراحي فضاي آشپزخانه كه رنگي عجيب و غيرعادي به ظاهر مطبخ خانه مي‌بخشد. از باز شدن پای رنگ سياه به آشپزخانه‌ها زمان زيادي نمي‌گذرد و هنوز خيلي‌ها به عادت قديمي‌ها از داشتن فضايي تيره در محل پخت و پزشان دل خوشي ندارند اما واقعيت اين است كه سياهي در آشپزخانه مي‌تواند نهايت زيبايي را به همراه داشته باشد؛ نمادي از تجمل، شكوه و مدرنيته!

آشپزخانه با دکوراسیون سیاه

خيلي‌ها از رنگ سياه براي كابينت های آشپزخانه استقبال نمي‌كنند فقط به اين دليل كه آشپزخانه‌شان فضاي محدود و كوچكي دارد و بنا به توصيه‌هايي كه گرفته‌اند بر اين باورند كه رنگ سياه يكدست در آشپزخانه فضاي آنها را كوچك‌تر از قبل نشان مي‌دهد. درست است كه رنگ تيره فضا را كوچك نشان مي‌دهد اما هر مشكلي راهي دارد؛ مثلا درباره رنگ كابينت‌هاي سياه مي‌توان با تركيب سفيد مشكل را حل كرد. تركيب آشپزخانه سياه و سفيد هم ظاهر كلاسيكي به خانه مي‌دهد و هم ديگر مشكل كوچك نشان دادن فضا را حل مي‌كند.

آشپزخانه با دکوراسیون سیاه

 اگر به يك كابينت ساز بگوييد براي آشپزخانه‌تان رنگ سياه مي‌خواهيد، آن وقت تازه مي‌فهميد كه آن‌قدرها هم انتخاب راحتي نداريد. براي اينكه شما فقط رنگ اصلي را انتخاب كرده‌ايد اما متخصص اين كار براي شما انواع و اقسام جنس چوب سياه با روكش‌هاي براق و ورني يا تيره و مات  را رو مي‌كند. اينجا انتخاب با شماست كه سراغ‌هاي گلاس برويد يا به دنبال مات باشيد. اگر آشپزخانه‌تان زياد بزرگ نيست و نور خوب هم نداريد، بهتر است سراغ رنگ تيره و مات نباشيد. سياه مات سطح‌ها را خشك و يكنواخت مي‌كند؛ براق‌ها هم نور را بازتاب مي‌دهند و براي آشپزخانه‌هاي كم‌نور مناسب هستند. فقط مشكل‌شان اين است كه هر ذره گرد و خاكي را هم نمايش مي‌دهند چه برسد به اثر چربي و. . . ؛ پس قبل از اينكه سراغ سياهي برويد به غلظتش فكر كنيد.

آشپزخانه با دکوراسیون سیاه

عجيب‌ترين نوع سياهي در آشپزخانه مي‌تواند زماني اتفاق بيفتد كه نه فقط كابينت‌های آشپزخانه به رنگ مشكي باشند كه حتي كاشي‌ها و سراميك‌ها به كار رفته در گوشه و كنار مطبخ هم سياه و تيره باشند. به عقيده طراحان اين كامل‌ترين نوع طراحي تيره در آشپزخانه است كه البته ممكن است به‌شدت خسته‌كننده به نظر برسد؛ پس اول روحيه خودتان را بشناسيد و بعد سراغش برويد.

آشپزخانه با دکوراسیون سیاه

اين روزها براي تنوع بخشيدن به آشپزخانه‌هاي سياه‌رنگ دو كار انجام مي‌دهند يا به انتخاب صاحبخانه كابينت‌های سياه را با نمونه‌هاي مشابه رنگي تركيب مي‌كنند يا از كابينت‌هاي هاي‌گلاس طرحدار جديد کمک مي‌گيرند؛ كابينت‌هايي كه با طرح‌هاي خاص و تم رنگ سياه و سفيد تهيه شده‌اند و مي‌توانند فضاي خشك و تيره آشپزخانه سياه را مدرن و خاص جلوه دهند. اين طرح‌ها به صورت پترن‌هاي گلدار يا خط‌دار تهيه مي‌شوند.

آشپزخانه با دکوراسیون سیاه

سياه رنگ مدرن امروزي است اما نبايد در استفاده از آن از نكته‌اي مهم غافل شد. تيره بودن كابينت‌های آشپزخانه به رنگ سياه همان‌قدر كه جذاب است مي‌تواند خيلي زود خسته‌كننده هم شود. اين اتفاق تقريبا درباره همه رنگ‌هاي غير معمول در رابطه با آشپزخانه مي‌افتد. براي اينكه دير يا زود گرفتار اين حس دلزدگي خاص نشويد مي‌توانيد از تركيب رنگ‌ها با سياه استفاده كنيد.

آشپزخانه با دکوراسیون سیاه
 
در نظر طراحان داخلي استفاده از رنگ سياه در آشپزخانه يعني نهايت درخشندگي و تجمل. آنها زماني دست به رنگ سياه مي‌برند كه بدانند نتيجه كار ابهت و جلاي خاص خودش را دارد. با اين اوصاف سياه كردن آشپزخانه كمي از باقي رنگ‌ها هزينه بيشتري دارد چراكه وقتي آشپزخانه‌تان را به رنگ مشكي درمي‌آوريد بايد باقي اجزا را هم در حد و اندازه تجمل آن انتخاب كنيد. هيچ چيزي بدتر از اين نيست كه كابينت‌ها را با طرحي امروزي و به رنگ سياه به كار ببريد اما به جنس كانترها يا حتي كفپوش‌ها دقت نداشته باشيد؛ پس اگر آشپزخانه‌اي سياه مي‌خواهيد بايد بهترين جنس كانتر، كفپوش، سراميك و كاشي و حتي لوازم منزل را هم داشته باشيد؛ اين يك قانون است!
 
آشپزخانه با دکوراسیون سیاه

وقتي براي كابينت‌های آشپزخانه رنگ سياه را انتخاب مي‌كنيد، آن وقت ديگر نبايد توقع داشته باشيد كه بتوانيد هرطور كه مي‌خواهيد در نورپردازي محيط دست داشته باشيد. در آشپزخانه‌هايي با تم سياه انتخاب لوستر محدود است. لوسترهاي كلاسيك مي‌توانند از جنس كريستال باشند به شرطي كه طراحي كابينت‌ها هم كلاسيك انتخاب شده باشد. در آشپزخانه‌هايي با طراحي مدرن لوسترها بيشتر مي‌توانند از جنس فلزات سياه مانند فرفورژه باشند يا پلاستيك‌هاي سخت مشكي. نهايت رنگي هم که براي لوستر مي‌توان به كار برد سفيد است؛ پس زياد سراغ انتخاب‌هاي خاص نرويد چون در اين يك مورد دست‌تان بسته است.

آشپزخانه با دکوراسیون سیاه

اگر پنجره‌هاي‌تان كوچك است يا نورگير خوبي نداريد، مي‌توانيد از رنگ سفيد در تركيب وسايل آشپزخانه مانند كانتر، صندلي يا كفپوش ها استفاده كنيد. گاهي حتي قرار دادن وسايل برقي سفيدرنگ روي كانتر آشپزخانه هم مي‌تواند كمبود نور را جبران كند. اين روزها طراحان داخلي به عمد براي آشپزخانه‌هاي كوچك كابينت‌هاي سياه با نورپردازي خاص انتخاب مي‌كنند و در عوض روي كانتر و كف آشپزخانه را از سنگ روشن و براق مي‌پوشانند. به اين ترتيب هم سياهي كابينت‌ها به‌روز و مدرن است و هم نماي كف زيبايي خودش را دارد.

آشپزخانه با دکوراسیون سیاه

كابينت‌های سياه رنگ مناسب آشپزخانه‌هايي است كه از نور طبيعي خوبي برخوردار باشند؛ حتي نور مصنوعي زياد هم نمي‌تواند رنگ سياه
كابينت‌ها را آن‌طور كه بايد جلوه دهد.
پس اگر آشپزخانه تان نورگير خوبي دارد، مي‌توانيد با خيال راحت سراغ كابينت هاي تيره برويد و اصلا هم به فكر پرده نباشيد. هرقدر تلالو نور در آشپزخانه بيشتر باشد، نماي كابينت‌ها زيباتر به چشم مي‌آيد. كابينت‌هاي سياه در آشپزخانه‌هايي با سقف بلند و سفيد نماي بهتري خواهد داشت.


اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.