• ۱۳۹۵/۰۸/۰۲ ۱۲:۱۸:۴۸
  • در طراحی و دکوراسیون مدرسه
  • توسط argan2
  • بازدید: 2446
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۶/۰۸/۱۳ ۱۱:۴۳:۵۸
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف
مدرسه معماری اسلو

مدرسه معماری اسلو

فروشگاه آنلاین معماری

مدرسه معماری اسلو

مدرسه ی جدید معماری oslo ، کاری از گروه معماری Jarmund/Vigsnæs AS Architects MNAL
بر اساس ساختمان قدیمی این مدرسه که تاسیس سال ۱۹۳۸ بوده ساخته شده است و در کنار رودخانه ی Akerselva در قسمت شرقی اسلو واقع شده. ساختمان جدید برای دادن حیاتی دوباره به بخش قدیمی تر به منظور ایجاد عملکرد بهتر آموزشی بنا شده است. این پروژه برنده ی جایزه ی اول مسابقات معماری سال ۱۹۹۸ در نروژ بود. بنای ساخته شده درونگرا بوده و به سمت رودخانه ی مجاور جهت گیری می کند. برنامه های فضایی بنا هم با توجه به قسمت های قدیمی بنای قبلی جهت گیری کرده اند و با آن پیوند خورده اند.

نمونه موردی مدرسه

برای بخش ورودی و همچنین کانال های ورود نور طبیعی ، حیاطی بزرگ و سبز در نظر گرفته شده که با استفاده از پله هایی ، به طبقه ی اول بنای اصلی متصل می شود. یک راه باریک، دور تا دور ساختمان کشیده شده که وظیفه ی ارتباطی فضای داخل و خارج و آوردن نورطبیعی به فضای داخل را دارد. در اطراف این باریکه، مسیر گردش U  شکلی وجود دارد که حول آن کشیده شده. در نهایت مجموعه ای از اتاق های آموزشی به شکل یک پل، این فرم U  شکل را کامل می کند.

مدرسه اسلو

طبقه ی همکف شامل قسمت های عمومی تر، مانند رستوران، یک فضای نمایشگاهی، یک آمفی تئاتر کوچک و کتابخانه است. تمامی آتلیه های طراحی و اتاق های درس با یک دید وسیع به سمت حیاط خارجی در طبقه ی اول قرار دارند. اتاق های اداری و مدیریتی و کلاس های تحقیقاتی ، همگی در طبقه ی سوم ساختمان جای می گیرند.

نمونه تطبیقی مدرسه

ساختمان از سه ذون اصلی و به هم پیوسته تشکیل شده است. بخش اول ( قسمت نارنجی رنگ ) به صورت یک سرسرای بزرگ با آتریوم تعریف شده که شامل آزمایشگاه علمی، کتابخانه و "میدان اصلی” است. ورودی اصلی بنا هم به قسمت غربی بنا منتقل شده. بخش دوم ( قسمت آبی رنگ ) یک سرسرای جدا برای دانش آموزان کم سن و سال تر دارد و شامل ۱۰ کلاس آموزشی به همراه اتاق های مدیریتی می شود. فضای اتاق های درسی متغیر است و می تواند بر اساس تعداد دانش آموزان تغییر کند. بخش سوم ( قسمت سبز رنگ ) هم قسمتی برای دروس موسیقایی یو ورزشی است که قسمت هایی از آن در شب هم مورد استفاده قرار می گیرد.

معماری مدرسه اسلو

پلان مدرسه اسلو

برای مشاهده تصاویر بیشتر به گالری زیر مراجعه کنید
اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.