• ۱۳۹۵/۰۷/۲۵ ۰۰:۴۰:۰۰
  • در معماری و طراحی داخلی آپارتمان مسکونی
  • توسط argan2
  • بازدید: 1408
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۶/۰۸/۱۳ ۱۱:۱۳:۱۳
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف
ساختمان برگ پولدر

ساختمان برگ پولدر

فروشگاه معماری

 ساختمان برگ پولدر

به گزارش ارگان معماری:مجتمع مسکونی بِرگ پولدر از تجارت ابتدایی بلندمرتبه سازی ساختمان های مسکونی در هلند می باشد؛ جایی که خانه سازی مدرن اجتماعی، توجه ویژه ای به خانه های تراسی و بلوک های کم ارتفاع، در آن زمان داشت.


 ساختمان برگ پولدر

بر خلاف ظاهر خشن ساختمان های کم ارتفاع با مصالح آشنای آجری؛ ساختمان بِرگ پولدر، به ارتفاع 9 طبقه در محوطه ی باز زمین خود عقب نشینی کرده و به اندازه ی نیم طبقه، از تراز محوطه بالاتر آمده و ظاهری شفاف و سبک دارد. این ساختمان با قاب های فولادی به طول 6.2 متر در مرکز ساخته شده که عرض کل واحد را در بر می گیرد. این سازه دارای مهاربندی ضربدری، پوشیده شده با دیوارها می باشد. سازه دارای کف چوبی بوده و دیوارهای بیرونی آن به صورت قابی مجزا از سازه طراحی شده که با پانل های فلزی از جنس روی، پوشیده شده اند. فرم خطی ساده ی ساختمان، برای نورگیری هر چه بیشتر در جهت شمالی-جنوبی قرار گرفته است و دارای بالکن های سرتاسری در هر دو سمت نما می باشد. در سمت شرقی، یک گالری دسترسی باز، با پلکانی در هر دو سمت و نرده های ثابت قرار گرفته اند.

 ساختمان برگ پولدر

در سمت غربی، بالکن های خصوصی قرار دارند که دارای دسترسی از داخل آپارتمان می باشند. این بالکن های خصوصی، دارای نرده های شفاف و پرده های برزنتی می باشند که بر روی قاب های فلزی قابل تنظیم کشیده شده اند. سازه ی بازی که باریک بودن آن مشهود است و نگهدارنده ی بالکن ها می باشد؛ قابی باز و یکنواخت را به دور کل بلوک تشکیل داده است و این قضیه منجر به شفافیت بیرونی نما و ظاهر غیر مادی و سبک ساختمان شده است.

آپارتمان های شماره 72 دارای هشت واحد یکسان در هر طبقه می باشند. عموماً کمترین فضا برای مسیر گردشی و قسمت های خدماتی، در نظر گرفته شده تا فضای انبار و مساحت قسمت های مسکونی بیشتر شود. درهای کشویی عریض در قسمت نشیمن، این امکان را به ساکنین می دهد که بتوانند از اتاق های مجاور و به عنوان ناهار خوری، اتاق مطالعه و یا حتی اتاق خواب استفاده کنند. بالکن های خصوصی که هم اندازه ی بالکن های دسترسی در سمت دیگر ساختمان هستند؛ عملاً خیلی باریک تر از آن هستند که بتوانند کاربرد مناسبی داشته باشند.


 ساختمان برگ پولدر

اگر چه در این ساختمان، تنها سیستم آب سرد، تجهیز شده بود اما با خلاقیت های فنی نیز یک سیستم گرمایش مرکزی و در هر طبقه تمهیداتی برای تعبیه ی رادیاتور در نشیمن نیز فراهم کرد؛ البته یک آسانسور نیز ضروری بود؛ اما در طبقات خاصی توقف داشت تا سرعت را بالا برده و مشکلات بالقوه ی ایمنی را در استفاده از آسانسور به حداقل برساند. هم چنین این مسئله مورد توجه قرار داشت که این آسانسور باید دارای ابعاد مناسب برای حمل برانکارد و تابوت باشد و به دلیل ایجاد خطر برای کودکان از درهای تاشو اجتناب شده بود. ساختمان بِرگ پولدر در هنگام ساخت دارای تسهیلات جمعی در طبقه ی همکف بود که به اندازه ی آپارتمان های منفرد امنیت دارند. بلوکی یک طبقه، با تعدادی مغازه و نیز قسمتی مخصوص سرایدار وجود داشت و بخشی هم برای استفاده ی آب گرم ساکنین در آن محدوده طراحی شده بود. نیم طبقه ی زیر زمین دارای رختشوی خانه، اتاق های خشک کردن لباس، انبار و سردخانه می باشد. دو چرخه ها در زیر پایین ترین گالری دسترسی پارک می شوند.

اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.