• ۱۳۹۵/۱۰/۰۳ ۰۰:۵۹:۰۰
  • در طراحی معماری رستوران
  • توسط argan2
  • بازدید: 1366
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۶/۰۸/۱۴ ۱۷:۱۱:۱۹
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف
رستوران کیو

رستوران کیو

 رستوران کیو

به گزارش ارگان معماری:"کوییجی تاکادا" معمار سرشناس ژاپنی بر این باور است که قلمروی معماری حصر ناشدنی و مرزهای ادراک بشری، سست تر از آن است که نتوان در پس آن گامی به جلو پیش برد.

 رستوران

تاکادا فارغ التحصیل رشته معماری دانشگاه نیویورک است و معماری ناب را، مستتر در طرح و جاری در لایه های زیرین عناصر آن می داند، مانند آنچه در طبیعت در جریان است. این معمار خوش ذوق با نبوغ و نوآوری در طرح هایش که آمیزه ای از طبیعت، فرهنگ و زندگی شهری معاصر را به همراه دارد، توانسته است پله های ترقی را به سرعت گذرانده و توجه منتقدین مطرح جهان را به خود جلب کند.

وی در سال 2005 برای شرکت در مسابقه طراحی موزه هنرهای معاصر سیدنی استرالیا، عازم آنجا شد. این سفر آغاز راه حرفه ای وی بوده و افتتاح دفترش را در سال 2008 در پی داشت. تجربیات موفق وی در طراحی داخلی با موضوعات مسکونی، فرهنگی و مجموعه های توریستی تفریحی وی را به سرشناس ترین طراح خارجی سیدنی بدل کرده است.

رستوران دایره

در رستوران "کیو" که از جمله آثار موفق وی به شمار می رود، اشاره وی به طبیعت و بهره گیری از عناصر طبیعی به عنوان ایده اصلی از نقاط قوت طرح وی قلمداد می شود. تاکادا با مطالعه ای بر روی آکوستیک غارهای طبیعی و بهره گیری از آرامش و خلوص بصری جداره های متخلخل آن، ایده اولیه رستوران را به دست آورد.

 رستوران کیو

وی با قرار دادن ردیفی از برش های چوب که با استفاده از فن آوری سی.ان.سی (برش لیزری توسط کامپیوتر) برش داده شده اند، نه تنها آکوستیک فضا را به سطح قابل توجهی افزایش داده است بلکه با استفاده از نورپردازی موضعی مناسب، منظر زیبایی از بازی خطوط، نور و سایه را خلق کرده است.استفاده سمبلیک از چوب که معرف معماری ژاپنی است در بسیاری از آثار معماران شرقی به چشم می خورد.


اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.