• ۱۳۹۵/۰۵/۱۸ ۱۴:۵۹:۵۰
  • در طراحی معماری رستوران
  • توسط argan2
  • بازدید: 1541
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۶/۰۷/۲۹ ۱۹:۰۲:۱۲
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف
رستوران پیو پیو

رستوران پیو پیو

 

رستوران پیو پیو

به گزارش ارگان معماری: طبیعت گرایی، به کارگیری مصالح بومی و طبیعی در کنار تفکرات بروتالیستی"سپاستین مارسیکال- Sepastian Marsical"، آثاری ساده و ناب و در عین حال غنی و آشنا با روح انسانی رقم زده است.

رستوران پیو پیو

مارسیکال جوان، معماری ایتالیایی است که خطوط راست، زوایای قائم و بتن اکسپوز را از شاهکارهای معماران مدرن دهه های 60 و 70 وام گرفته است. طرح وی برای رستورانی در نیویورک با همین نگرش بسیار مورد توجه منتقدین قرار گرفت و کاندید جایزه معماری "رددات دیزاین" در سال 2010 شد.

رستوران پیو پیو

رستوران پیو پیو

در نظر صاحبان رستوران پیو پیو(Pio-Pio Restaurant)که چندین رستوران پروئی را در نیویورک مدیریت می کنند، پذیرفتن طرح رستورانی دنج و آرام در خیابان های زنده و پر رفت و آمد منطقه ای چون"هل کیچن" در منتهن آمریکا با برج های اداری و تجاری و هتل های سر به آسمان کشیده اش، بسیار دشوار بود. ولی ایده طراح مبنی بر سفری کوتاه به سرزمین های آمریکای لاتین، دور از همهمه و ازدحام شهر برای گذران دقایقی آرام، وسوسه انگیز و منطقی به نظر می رسید.

رستوران پیو پیو

رستوران پیو پیو

مارسیکال توضیح می دهد:" مصالح طبیعی چون سنگ، چوب و بتن به کار گرفته شدند تا معماری بومی آن مناطق بازآفرینی شوند." هندسه L شکل زمین هم به کمک آمد تا سالن اصلی تنها به واسطه کریدوری از معبر اصلی و از دید عموم مخفی نگه داشته شود تا یکبارگی حضور در سالن اصلی برای مشتریان حفظ شود.

رستوران پیو پیو

رستوران پیو پیو

در بدو ورود اتاقک تمام چوبی پذیرش رستوران خوشامدگوی مهمانان و میزی از سنگ مرمر، راهنمای مهمانان به سالن اصلی است. کف و اکثر دیواره های این رستوران چوبی هستند و سقف نیز با ساقه های چوبی پوشیده شده است. مبلمان رستوران نیز از جنس چوب بوده و سیستم نورپردازی نقطه ای واستفاده از شمع بر روی میزها به احساس صمیمیت فضا افزوده است.

رستوران پیو پیو

برای دیدن ادامه تصاویر به همراه نقشه ها به گالری رجوع کنید

ارگان معماری بزرگنرین گالری تصاویر معماری

 

اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.