• ۱۳۹۵/۰۵/۲۳ ۱۴:۲۰:۰۲
  • در ایستگاه وسایل نقلیه
  • توسط argan2
  • بازدید: 1424
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۶/۰۷/۲۹ ۱۹:۳۹:۴۷
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف
ترمینال مسافربری ریگا

ترمینال مسافربری ریگا

 

ترمینال مسافربری ریگا

به گزارش ارگان معماری: ترمینال مسافربری ریگا، مکانی منحصر به فرد می باشد، و امروزه به هویت جدیدی برای شهر ریگا تبدیل شده است. این ترمینال در سال 2012 طراحی شد. مکان بنا در شهر ریگا، پایتخت کشور لتونی و یکی از مراکز مهم صنعتی، تجاری، فرهنگی و مالی منطقه ی بالتیک و از بنادر مهم این منطقه است.

ترمینال مسافربری ریگا

ریگا با جمعیت ۷۰۶.۴۱۳ نفر در سال ۲۰۱۰ بزرگ‌ ترین شهر کشورهای حوزه ی دریای بالتیک و سومین شهر کل منطقه ی بالتیک پس از سنت پترزبورگ و استکهلم است. مساحت این شهر ۳۰۷.۱۷ کیلومتر مربع است و مرکز تاریخی آن در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. جمهوری لتونی کشوری است در شمال اروپا که کشور میانی در بین سه کشور حوزه بالتیک به‌ شمار می‌ آید.

ترمینال مسافربری ریگا

اما برای طراحی ترمینال مسافربری این شهر؛ گروه طراحی NRJA سعی در ارائه پیشنهادی برای ایجاد یک محیط شهری با کیفیت بالا داشت، که نه تنها شامل حمل و نقل، اوقات فراغت و تجارت دریایی می شد، بلکه اتصال به فضای عمومی شهر را نیز باعث می شد. همچنین ترمینال های موجودی که از سال 1970 به عنوان یک نهاد شهری محسوب می شدند هنوز توسعه ی لازم را پیدا نکرده بودند. آن ترمینال ها بسیاری از محیط اطراف خود را به استفاده عمومی برای شهر اختصاص داده بودند.

ترمینال مسافربری ریگا

NRJA چشم اندازی منحصر به فرد به بندر و رودخانه را پیشنهاد داد که البته صرف نظر از تدابیر شدید امنیتی مورد نیاز برای بخشی از قلمرو بندر، بسیاری از فعالیت های عمومی در دسترس، فرصت های تجاری و امکانات تفریحی را نیز مهیا می ساخت. قسمت اصلی پروژه مربوط به عبور عابران پیاده در امتداد رودخانهDaugava و وجود فضاهای عمومی، خرده فروشی، هتل، ترمینال و دیگر بخش ها، که همه از همان مسیر قابل دسترسی هستند می باشد. برای کنترل ترافیک خودروها هم، سطح مشخصی از زمین را به آنها اختصاص دادند و مابقی زمین شامل فضاهای عمومی می شد.

ترمینال مسافربری ریگا

در این بندر هتلی طراحی شده است که اتصال این هتل و حجم ترمینال بندر به یک مجموعه خاص و منحصربه فرد مبدل شده است. در طبقه همکف ترمینال مسافربری و در طبقات بالاتر فضاهای هتل شکل گرفته اند. البته هتل استقلال خودش را دارد و حتی به طور مجزا پارکینگ، ورودی و مسیر عبور و مرور و ... دارد. هتل نه طبقه ی چهار ستاره در انتهای این شبه جزیره، افقی خاص به شهر ریگا داده است. تمامی اتاق های هتل رو به منظره بندرگاه هستند و از نهایت زیبایی برخوردارند.

ترمینال مسافربری ریگا

حرکت آب و بازتاب خورشید در امواج آن، افقی بی نهایت زیبا را در مناظر پروژه رقم زده است. الگوی نمای هتل و ترمینال از مفاهیم قدیمی شهر ریگا ست. مشخصات فنی آن، محافظت در برابر تابش بیش از حد خورشید و امکان تهویه مناسب هوا را تضمین می کند و از همه مهم تر برای کاهش سر و صدا کشتی ها و دیگر زیرساخت های ترافیکی اقدامات خوبی انجام گرفته است.

ترمینال مسافربری ریگا

کلیه اطلاعات معماری را از ارگان معماری بخواهید

 

اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.