• ۱۳۹۵/۰۷/۱۸ ۰۰:۰۰:۰۱
  • در طراحی و دکوراسیون دانشگاه و دانشکده
  • توسط argan2
  • بازدید: 1537
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۶/۰۸/۱۳ ۱۰:۲۶:۱۴
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف
دانشکده مدیریت ودرهد

دانشکده مدیریت ودرهد

به گزارش ارگان معماری: ردپای معماران به اصطلاح سوپر استار و بین المللی را می توان در تمامی آثار آنان دنبال نمود. نام "فرانک گری" سالها است که در صدر فهرست این معماران می باشد، در آثار وی همه چیز تحت شعاع "اصول معماری گهری" است و ساختمان همچون خمیری در دست های توانمند معمار شکل می گیرد.

چنین رویکردی نه تنها در موزه ها، یادمان ها، تندیس ها و حتی مبلمان طراحی شده توسط گهری آشکار است، بلکه در ساختمان هایی با عملکردهای پیچیده نظیر دانشگاه، هتل و آسمان خراش نیز دنبال می شود.

دانشکده مدیریت ودرهد weatherhead)، یکی از معتبرترین مراکز آموزشی خصوصی در ایالات متحده آمریکا است که در رشته های بازرگانی، اقتصاد، مدیریت و برنامه ریزی بسیار شناخته شده می باشد. ساختمان جدید دانشکده 14 هزار مترمربع زیربنا داشته و با سرمایه ای معادل 37 میلیون دلار در سال 2002 احداث شده. استفاده از سقف های مواج پوشیده از ورق های فلزی که با آجر قرمز رنگ ترکیب شده است، از ویژگی های اصلی جداره های این بناست.

ورقه های فلزی به نحوی طراحی شده اند که در نمای رو به بیرون مجموعه حضوری پررنگ داشته و در جداره رو به داخل دانشگاه تنها یک صفحه فلزی دیواره های آجری را شکافته و ورودی اصلی ساختمان در این جبهه را مشخص می سازد.

فضاهای داخلی ساختمان نیز بسیار غریب و نامنتظره می باشند. دیوارهای سفید رنگ و مرتفع که دارای انحنا و پیچ و خم بوده و نور را در تمامی فضاها به طور یکدست منعکس می کنند. در داخل ساختمان تنها رنگ سفید دیوارها و رنگ نارنجی چوب در ستون های عریض، مبلمان، کف و بخش هایی از جداره ها به کار رفته شده است. وید مرکزی و بسیاری از فضاهای ارتباطی به واسطه نورگیرهای سقفی روشنایی روز را دریافت می کنند. برخلاف تنوع فرم و ظاهر ساختمان پنجره ها به صورت مدولار و یک اندازه طراحی شده اند که این تضاد انحنا دیواره ها را تشدید می کند.

مهم ترین نکته در ساختار فضایی ساختمان، چگونگی طراحی مقطع است. دو هسته مدور در مرکز پلان ارتفاع گرفته و به شکلی آزادانه به سمت نورگیرهای سقفی بالا می روند. در هر یک از این برج های پنهان در ساختمان دو سالن درس عمومی بر روی یکدیگر قرار گرفته اند. نور طبیعی از جداره های این دو هسته به داخل بنا تابیده می شود و به دلیل رنگ سفید و صیقلی دیواره ها نور تا عمق ساختمان نفوذ می کند. در فضاهای تهی پیرامون این دو برج است که عمده فضاهای عمومی در قالب نشیمن، سالن های مطالعه و لابی انتظار شکل گرفته است.

سایر فضاهای آموزشی نظیر کلاس های تئوری و کتابخانه در سایر قسمت های طبقه همکف و بخشی نیز در زیرزمین قرار گرفته اند. در طبقات بالایی ساختمان نیز اتاق های اساتید، بخش های اداری و مدیریت دانشگاه در اطراف آتریوم مرکزی شکل گرفته و نور طبیعی را از طریق پنجره های جداره خارجی دریافت می کند.

برای دیدن تصاویر به گالری رجوع کنید

ارگان معماری دنیای اطلاعات معماری


 


اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.