• ۱۳۹۶/۱۱/۲۵ ۲۰:۲۱:۲۹
  • در طراحی و دکوراسیون داخلی مجتمع ورزشی
  • توسط argan2
  • بازدید: 1215
  • اخرین ویرایش: -/-
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف
طراحی سوپر استادیوم

طراحی سوپر استادیوم

Super stadium design

پایگاه معماری اَرگان می نویسد: در 4 فوریه، مینیاپولیس میزبان پاتریوت های نیوانگلند و فیلادلفیا عقاب ها برای 52 سوپر باول است. با بیش از 100 میلیون نفر انتظار می رود که این بازی را در این روز یکشنبه تماشا کنند، همه چشم ها در شهر مینیاپولیس قرار خواهند گرفت - شهر ایدهآل که اجازه ندهید شرایط آب و هوایی سخت به جشنهای خود برسد - و بانک استراتژی جدید بانک آمریکایی، جایی که سقف دائمی با دوام زیاد اطمینان حاصل می کند که باران، درخشش یا برف می آید، Minneapolitansفضایی برای جمع آوری و لذت بردن از خود خواهند داشت.

What is needed to design a Super Bowl stadium-arganmemari.com

What is needed to design a Super Bowl stadium-arganmemari.com

معماران HKSدر چارچوب طراحی استادیوم برای جایگزینی خانه قبلی مینیستا وایکینگ Metrodome که "اتاق نشیمن مینیاپولیس" نامیده می شود، برای ارتباط قوی با جمعیت به عنوان یک مرکز مدنی و یک استادیوم جای گرفت. 

design a Super Bowl stadium

بر خلاف استادیوم های گذشته، معماران مبتنی بر دالاس طراحی کرده اند، ورزشگاه های ایالات متحده نیاز به چشم انداز متفاوت دارند، با تمرکز بر طراحی یک کاتالیزور برای زیر ساخت عمومی و یک فضای مشترک که باعث تعامل با جامعه می شود. پس چگونه آنها به یک ساختار دست یافتند که هر دو سوپر باول را میزبانی می کنند و هنوز سالها منتهی به بخش قابل توجهی از این شهر شده اند؟ ما با معمار اصلی در استادیوم بانک آمریکا، لنس ایوانز صحبت کردیم ، در مورد چگونگی طراحی و ساختن مرکزی برای یکی از بزرگترین رویدادهای ورزشی سال.

 

یکی از جنبه های کلیدی که توسط Evans بارها و بارها مورد توجه قرار گرفت، قدرت همکاری آنها بود. خود HKSدر ساخت ورزشگاه های ورزشی، با برخی از پروژه های قابل توجه دیگر خود در این آثار از جمله استادیوم جدید برای تگزاس رنجرز MLBو استادیوم جام جهانی 2018 در روسیه متخصص است. با این حال، آب و هوای سرد چالش های متعددی را از لحاظ ساخت و ساز و طراحی ایجاد کرد که با آنها کمتر آشنا بود. ایوانز توضیح داد که در طول فرآیند ساخت و ساز، HKSبا مورتنسن، پیمانکاران منطقه که با کار در آب و هوای مینه سوتا کار می کرد، همکاری می کرد.با معماری ارگان همراه باشید

جدیدترین استادیوم

برای چنین ساختمان بزرگی و مهم، برنامه ریزی دقیق و ارتباط دائمی بین همه طرف های درگیر، کلیدی بود. معماران و پیمانکاران با همکاری همکاری می کنند، مدل های اطلاعات ساختمان ( BIM) را در سراسر کل فرایند به طور مداوم مبادله می کنند تا HKSبتواند طراحی خود را با توجه به نیازهای ساخت و ساز تکمیل کند. مورتنسن توانست یک ابعاد زمانی را برای اطلاعات BIMاضافه کند، یک مدل چهار بعدی از پروژه را به منظور دقیق نقشه زمانی که قطعه ساختمان در محل قرار می گیرد و برای کاهش پیچیدگی ورزشگاه سوپر باول، ایجاد کند.

طراحی سوپر ورزشگاه

طراحی استادیوم

Super Bowl شاهد استادیوم بانکداری ایالات متحده در این آخر هفته و در اختیار داشتن بیش از 70،000 هوادار فوتبال خواهد بود و به منظور کاهش جریان افراد در ورزشگاه، HKS نیز با مهندسان Thornton Tomasetti برای طراحی درهای محدب شیشه ای بزرگ، هر اندازه 55 تا 95 پا (16.8 تا 29 متر). این تیم با هم کار کرد تا غلبه بر چالش های چگونگی جابجایی و چرخاندن درب های سنگین را انجام دهد و در نهایت با یک سیستم پیستونی هیدرولیکی که در عرض پنج دقیقه باز و بسته می شود، به جلو حرکت می کند. 

طراحی سوپر استادیوم

طراحی سوپر استادیوم

یک مسئله دیگر در اطراف نگه داشتن برف و سرد از درهای بسته شد. اوانز توضیح می دهد: "این یک مطالعه پیچیده از چگونگی درگیری درب ها و چگونگی همپوشیدن مهر و موم درب ها بود و ما توانستیم بسته بندی را ایمن تضمین کنیم." "ما مجموعه ای از مدل های جدول بالا و آزمایشگاه های آزمایشگاهی مربوط به مهر و موم های مختلف، مهر و موم های فوم، مهر و موم های پلاستیکی، سیلیکون و روش های مختلف همپوشانی، مکانیزم های مختلف هندسه را برای اطمینان از اینکه درها فقط برای انجام کار و همچنین در موقعیت بسته. "

طراحی سوپر استادیوم

HKS با دستکاری مؤسسات خدمات ورزشی مینه سوتا (MSFA) و وایکینگها، طراحی شده است که نیازهای خود را به گونه ای درک کرده که به مشتری و مکان مناسب است. اگر چه مشتریان یک سقف جمع کننده را در کوتاه مدت خود درخواست کرده بودند، معماران متوجه شدند که این امر برای آب و هوای مینیاپولیس مناسب نخواهد بود و در مورد آنچه که واقعا خواسته شده است سوال می شود: اتصال به خارج و دسترسی به نور طبیعی در حالی که ارائه داخلی بهتر محیط. همه این خواسته ها، متوجه شدند، می توانند با تفسیر مختصر و استفاده از ETFE، به دست آیند.

طراحی سوپر استادیوم

این اولین بار بود که HKS ETFE را در یکی از پروژه های خود استفاده کرده بود؛ اوانز می گوید: "ما در ابتدای مطالعات برخی از وایکینگهایمینه سوتا در اواخر 2000s انجام دادیم؛ ما برخی مطالعات اولیه در مورد پیشنهاد استادیوم را انجام دادیم که در نهایت به پایان نرسیده است.""در طی این پیشنهاد اصلی، ما ایده استفاده از ETFE را به عنوان یک مادهیی که میتواند تمام مزایایی را که مشتری میخواهد، به دست آورد." ده سال پیش به طور مستقیم و مواد ناشناخته به عنوان یک راه حل برای تمام مشکلات آنها بازنگری شد. سقف ETFE فقط 1٪ از آنچه که با شیشه ساخته شده است وزن دارد، با این حال هنوز هم به حداکثر شفافیت و همچنین توانایی کنترل مقدار تابش خورشیدی توسط سر خوردن مواد اجازه می دهد.

طراحی داخلی استادیوم فوتبال

معماری ورزشگاه

طراحی نهایی به چیزی بسیار متفاوت از چیزی است که MSFA و وایکینگها در ابتدا تصور می کردند، اما اوانز در مورد نتیجه اطمینان دارد."ایده به عنوان طراح، آن است که در مورد چگونگی تفسیر نیازهای خود و من فکر می کنم در نهایت، در ابتدا، ما چیزی متفاوت از آنچه که در ابتدا فکر می کردم، ظاهر شد، اما آنها به عشق ساخت و ساز و آنچه که آن را برای بخشی از مینیاپولیس. " معماران با بررسی کوتاه و همکاری با متخصصان محلی موفق به ایجاد یک استادیوم قادر به میزبانی بازی بزرگ شدند.

نمونه ورزشگاه

توانایی معماری برای آوردن افراد با هم شاید یکی از بزرگترین ویژگی های الهام بخش خود باشد. و در حالی که بخش "آوردن مردم با هم" معمولا به صورت مفهومی معنی دار است، هیچ نوع ساختمان به اندازه ورزشگاه به اندازه شگفت انگیزی وجود ندارد که به معنای واقعی کلمه دهها هزار نفر در یک جا جمع شده باشد.

 

معماری استادیوم

تهیه: تحریریه معماری اَرگان

کپی با ذکر منبع (لینک) مجاز است

اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.