• ۱۳۹۵/۰۶/۰۳ ۰۰:۳۰:۰۰
  • در معماری
  • توسط argan2
  • بازدید: 1560
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۶/۰۷/۲۹ ۲۰:۵۶:۳۵
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف
زمین قائم

پروژه زمین قائم

زمین قام

این پروژه در دستور کار پاتریک شوماخر (Patrik Schumacher) قرار داشت. اعضای تیم طراحی این پروژه بدین شرح هستند؛ نسیم اسحاقی (Nassim Es-Haghi)، جورج کونتالونیس (George Kontalonis)، جری رامسدل (JareRamsdell) و رانا زوریکات (Rana Zureikat). این برج شامل چند مدرسه و مرکز آموزشی است که برنامه فیزیکی فضاهای هر کدام با دیگری تفاوت دارد، به این صورت که فضاها بر اساس ظرفیت دانش آموزان مرتب شده است.

زمین قام

فضاهای عمومی و خصوصی نیز با سلسله مراتبی موزون در کنار هم قرار گرفته اند. طراحان بیشتر به سمت کاهش دادن وسعت فضاها تمایل داشته و بدین نحو از استانداردهای موجود تبعیت نمی کنند. این آسمان خراش نیاز به سایت مشخصی ندارد و در هر جایی امکان قرار گرفتنش وجود دارد ولی برای آزمایش کردن این طرح، شهر منهتن آمریکا Manhatta انتخاب شد.

زمین قام

مهم ترین و جالب توجه ترین کانسپت و ایده این طرح، سناریو و داستانی است که برای طراحی فرم آن انتخاب کردند. بر خلاف اکثر مدارس و مراکز علمی دنیا که فرم بنا، رسمی بوده و عموما از احجام اصلی استفاده می شود، در اینجا مشاهده می کنیم که این عملکرد در ساختاری کاملا متفاوت عرضه شده و از سیالیت بخصوصی برخوردار است. همچنین مدارس و مراکز آموزشی این آسمان خراش، که در چند برج جداگانه تعبیه شده اند، توسط پل هایی زیبا بهم دیگر متصل می شوند.

اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.