• ۱۳۹۵/۰۵/۰۹ ۰۵:۵۹:۳۷
  • در طراحی و دکوراسیون ویلا
  • توسط argan2
  • بازدید: 1574
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۶/۰۷/۲۷ ۱۹:۱۵:۵۱
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف
ویلا میریا

ویلا میریا

 

ویلا میریا

به گزارش ارگان معماری: آلوار آلتو در مورد این کار خود می گفت: "کل طرح با نقاشی آغاز شد". نقاشی برای خلق فرم و فضا یا تصور آنها، بدون وجود دغدغه های سازه و عملکرد آزاد است.

ویلا میریا

معماری آلتو با آرزوی این آزادی از هر چیزی که خطر تبدیل شدن به یک سیستم را داشته باشد اجتناب می کند. ویلا میریا مانند یک کلاژ (اختلاط رنگ ها یا عکسها) کوبیست، عناصر و مجموعه های دارای بار معنایی را آزادانه کنار هم قرار می دهد. این ویلا در کشور فنلاند قرار دارد. ستون ها در این بنا همان درخت ها هستند؛ دیوارهای چوبی یادآور خانه های رعیتی فنلاندی بوده و نرده ها از معبد ژاپنی الهام گرفته شده اند.

ویلا میریا

حتی روند طراحی ویلا میریا نیز غیر سیستماتیک بود؛ هنگامی که آلتو طرح قبلی خانه را نامناسب تشخیص داد، ساخت خانه بر مبنای طرحی متفاوت آغاز شد. اما آلتو بجای کنار گذاشتنن کامل طرح قدیمی و طراحی کاملا جدید؛ کلیت طرح را حفظ کرده و به تغییر بنیادین پلان پرداخت. پلان جدید علی رغم غیر سیستماتیک بودنش به اندازه کافی منطقی است؛ ساختمان L شکل با دو بال، یکی برای خانواده و دیگری برای خدمه. یک تجزیه و تحلیل مختصر از بال قسمت خانواده برای به تصویر کشیدن خصوصیت های اصلی این طرح غنی کافیست. در طبقه همکف، یک فضای بزرگ به روش های مختلفی برای کارآئی های مختلف تقسیم شده است.

ویلا میریا

ویلا میریا

مصالح و فرم ها اکثرا طبیعی هستند و برای جلوگیری از همسان شدن فضاها؛ به اندازه کافی متفاوت از یکدیگر طراحی شده اند؛ اما محدوده ها به طور کامل مربعی شکل اند و ستون ها نیز بر روی شبکه معمول قرار دارند؛ اگرچه هر ستونی با دیگری متفاوت است. اکثر ستون ها گرد بوده و فولادی می باشند اما یکی از آنها بتنی است. ستون های فلزی بدون دلیل مشخص سازه ای به صورت تکی، دوتایی و یا سه گانه تعبیه شده اند.

ویلا میریا

شاید آزادی نقاش گونه آلتو به گونه ای فنلاندی بوده باشد و به جای ارائه معماری شهر و کارخانه، یک معماری از جنگل و برکه را ارائه دهد؛ اما نقاشی هایی که او را تحت تاثیر قرار داد نقاشی هایی مدرن بودند و قسمتی از یک جنبش بین المللی به شمار می آمدند. معماری مدرن پس از ویلا میریا، دیگر نتوانست به این تظاهر کند که دارای عملکرد و سازه ساده می باشد.

ویلا میریا

 

اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.