• ۱۳۹۵/۱۰/۲۰ ۰۰:۴۰:۰۰
  • در معماری و طراحی داخلی آپارتمان مسکونی
  • توسط argan2
  • بازدید: 1688
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۶/۰۸/۱۴ ۱۷:۵۱:۱۲
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف
والدن هفت

والدن هفت

 والدن هفت

به گزارش ارگان معماری:والدن 7 از نخستین پروژه های بلندپروازانه ی اجرایی ریکاردو بافیل است که به بسیاری از مشکلات زندگی شهری مدرن پرداخته است. این بنا مستقر در نزدیکی خرابه کارخانه سیمان قدیمی واقع شده و در سال 1975 میلادی، در اسپانیا ساخته شد.

ساختار خاصی از مسکن و ایده ارائه فضاهای عمومی و باغ، از پژوهش های پیشین بافیل بود که برای ساکنان بنا، کیفیت لذت بخش بهبود یافته زندگی را باعث می شد. این ساختمان شامل 14  مجموعه آپارتمان است که گروه بندی شده و حدود پنج حیاط و در بالا آن ها دو استخر شنا می باشد.


نمای اپارتمان

با چند مورد استثنا، هر آپارتمان به نظر می رسد بر روی هر دو قسمت بیرونی و یکی از حیاط های داخلی قرار گرفته است. یک سیستم پیچیده از پل ها و بالکن ها در سطوح مختلف، دسترسی و ایجاد مناظر فوق العاده را بوجود آورده است.

آپارتمان

نمای بیرونی دارای ظاهری بزرگ و سنگربندی شده و به طور کامل قرمز رنگ است.  از طریق پیشنهاداتی مانند داستان های شهری، چند پنجره در ارتفاع به خارج بنا باز شد. حیاط بخاطر شدت رنگ آبی، بنفش و زرد، حالتی پر جنب و جوش دارد. حیاط اصلی، در ورودی ساختمان، توسعه خیابان و میدانی برای استفاده ساکنان، را باعث شده است.


مجتمع مسکونی

سازماندهی فضایی، طیف گسترده و متنوعی از فضاها را شامل می شود. واحد ها از ترکیب های  مختلف 30 متر مربعی تشکیل شده که در یک یا دو طبقه توزیع و محدوده مسکونی از مدل های تکی تا چهارتایی تشکیل می شوند.

خانه

جالب ترین جنبه این پروژه، راه غیر معمول برای رسیدن به بلوک مسکونی است. هجده برج، هفت حیاط، یک شبکه مدولارغیر سیستماتیک و فضای عمومی گسترده؛ یک دخمه پرپیچ و خم (هزارتو) عمودی با هیچ تکرار و یکنواختی را بوجود می آورد.


اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.